Създаването на световен регистър на фермерите и земеделските производители лансира Международният търговски център с подкрепата на OOН, съобщават от пресцентъра на Българската търговско-промишлена палата. Инициативата е представена по време на Глобалния форум GS1 2016, който се проведе в Брюксел в периода 22-26 февруари. При разработването на платформата е заложено за уникална идентификация на фермерите и земеделците да се използва GLN номер, GS1 стандарт за уникална идентификация на юридически лица и физически локации.
Предвижда се платформата да бъде отворена за регистрация в края на март, като за целта е необходима интернет връзка, необходимо е и мобилно устройство. От Българската търговско-промишлена палата посочват, че използването на платформата ще осигури по-голяма публичност на земеделските производители и фермерите, и на предлаганите от тях продукти, услуги вкл. количество за търговия и експорт, ще повиши възможността за споделяне на информация със заинтересовани страни, търговски партньори и регулатори, ще подобри проследимостта по веригата.
Системата позволява достъп и обмен на информация посредством GLN номерата на регистрираните в платформата, наричани още Blue number, които ще са налични в Световния регистър заедно с останалите атрибути като име, локация, данни за контакт и други.
Информацията, видима през мобилните приложения, се намира в сигурни бази данни с добре структурирани по стандартите GS1 атрибути, необходими за представянето и продажбата на продуктите. Сериозни постижения бяха отчетени в партньорски организации в Азия, където над 50 милиона продукта вече са въведени в Националните продуктови каталози и са получили присъствие в Интернет. Това трябва да бъде сигнал за производителите и търговците в Европа за по-интензивна работа по въвеждането на данни за продуктите. Особено при храните с Регламент 1169 беше фокусирано вниманието върху тази дейност с издаването й през 2011 година. Задължителното й прилагане от 2015 г. създава нормативната база за съответното присъствие на европейските стоки в базите данни за продуктите, търгувани електронно. Всяко едно отлагане на тази стъпка носи риск за пазарните позиции за съответните стоки и фирми, посочват от пресцентъра на БТПП.