Пишат маркетингова стратегия за винарите, азиатските пазари – все по-атрактивни за бранша

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Обекти за винен и ловен туризъм ще бъдат включени в новата дигитална карта на България

В Министерството на земеделието работим активно за включване на обекти за винен и ловен туризъм в новата дигитална карта на България, заяви заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков на среща по проект „Модернизация на туристическите услуги в България чрез виртуална реалност, дигитални туристически маршрути и широко социално включване през съвременните IT решения.

Аграрният заместник-министър посочи, че виненият туризъм дава живот на много селски общини и региони. Той коментира още, че при него посетителите не просто търсят дегустация на вино, но те посещават и културно-исторически забележителности, отсядат и в места за настаняване, търсят и други търговски обекти. По думите му страната има и много добри условия за ловен туризъм, който има потенциал за привличане на гости от цял свят.

„Инициативата за създаване на дигитална карта и маршрути е изключителна, защото отваря нови хоризонти в няколко отрасъла. Надявам се работата по този проект да продължи и след мандата на служебния кабинет, защото е интересен и важен за бизнеса“, посочи още земеделският заместник-министър.

Тодор Джиков информира, че в момента се работи по организацията за участие на страната ни в едно от най-големите винени изложения „ПроВайн“. Той уточни, че форумът e изцяло „Бизнес за бизнеса (B2B)“, като предоставя възможност на родните производители да сключват директни договори за продажба.

„Министерството на земеделието разработва и маркетингова стратегия за развитие на българските винопроизводители в различните сегменти с три годишен хоризонт“, съобщи заместник-министър Джиков. Той уточни, че се търсят и възможности за нейното финансиране, като в този период се очаква тя да покаже своята ефективност за популяризиране на сектора и за намиране на нови пазари. Заместник-министърът допълни, че предвид икономическите турболенции е нужно да се обмислят и варианти родни продукти да се представят на азиатските пазари, където ситуацията е по-стабилна.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама