Пълна забрана на растителните мазнини при млечните продукти поискаха производители

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Пълна забрана на растителните мазнини при производството на млечни продукти поискаха производители. Идеята е продукти като сиренето, в което е вложена растителна мазнина, вече да не се предлагат на щандовете в търговската мрежа. В момента т.нар. “имитиращи продукти” по закон се произвеждат в отделни мандри и се предлагат на отделни щандове, обозначени със специални надписи.

Според част от производителите обаче сиренето и кашкавалът с палмова мазнина представляват над 60% от пазара на мляко, което заплашва фермерите и e вредно за потребителите. Поради това започна подписка за пълната забрана на тези продукти.

Статистиката показва, че през първите 7 месеца на 2018 г. сме изяли над 7 120 тона мазнини, което означава средно по 1 000 тона на месец. От началото на годината до мандрите в страната са достигнали около 12 000 тона мазнини, които се влагат в 30 хил. тона сирене, което е близо половината от консумацията на българина.

Ако държавата забрани вноса на продуктите, които се влагат в имитиращите млечни продукти, от пазара ще изчезнат евтините продукти и за сметка на това ще останат по-скъпите, коментира доц. Божидар Иванов от института по аграрна икономика за Нова телевизия.

„За нас имитиращ продукт е меката форма на фалшиви продукти. По тази верига плюсовете ще бъдат много повече, ако не се ползват, защото фермерите ще имат по-голям пазар на своята продукция. За крайният потребител е много по-голяма сигурността, че ще яде качествен продукт.“, обясни Симеон Присадашки, зам. председател на Асоциация на млекопреработвателите.

60% от пазара на млечни продукти у нас са имитиращи, по данни на асоциацията.

„Криминално деяние е немлечни продукти да се продават като млечни на щанда.“, допълни Симеон Присадашки. Цената на млечните продукти в България не се определя на 100% от стойността на млякото в страната. Ние сме част от европейския пазар и тук има един много широк механизъм на определяне на цените на база конкурентност от цялото европейско производство. „Не виждам в близко бъдеще значително вдигане на цените на млечните продукти.“, допълни още той.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама