Отбелязваме 50 години българско кисело мляко в Япония

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
4 Минути

Ще бъде създаден научен център, който ще разработва нови млечни и други продукти

“Ел Би Булгарикум” и японската “Мейджи” ще създадат център за научно-развойна дейност, който ще разработва нови млечни и други продукти, съдържащи бактерията Лактобацилус булгарикус. Днес двете компании подписаха писмо за намерение, а ангажиментът бе потвърден и на институционално ниво от служебния министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов и посланика на Япония Хироши Нарахира.

Инициативата е във връзка с отбелязване на 50 г. от пускането на българското кисело мляко на японския пазар, съобщиха от Министерството.

“Партньорството между “Ел Би” и “Мейджи” през годините стана и един от символите на отношенията между нашите две държави”, подчерта министър Стоянов. По думите му е много важно да бъдат набелязани съвместни инициативи, с които да се надгради постигнатото дотук, но и да се разработват иновативни продукти, които да задържат интереса към уникалната българска бактерия. “Отбелязваме половин век на успешно партньорство, но сега е моментът да положим основите и на следващите 50 години, които да донесат още повече резултати”, подчерта Никола Стоянов.

Японската компания полага и последователни усилия за по-масово присъствие на китайския пазар, а българското кисело мляко вече се предлага и на него, стана ясно по време на срещата.

Министър Стоянов представи и плановете за развитие на държавната “Ел Би Булгарикум” и интереса на други държави за придобиване на български лиценз, по примера на сътрудничеството с Япония. “В напреднали разговори сме с държави от Близкия изток и се надяваме, че скоро ще имаме и други позитивни примери за популяризиране на България чрез уникалното ни кисело мляко”, коментира още българският министър.

По време на срещата бяха дискутирани и цените на “Ел би Булгарикум” в търговската мрежа в България. “С правилни действия успяхме да направим така, че продуктите, които са познати дори в Далечния изток със своето качество, да се предлагат на едни от най-ниските цени в България”, каза още Никола Стоянов. Според него една от основните цели на държавната млекопреработвателна компания е да гарантира автентичността на вкуса и стандарта за качество, на възможно най-добрите цени.

На срещата присъстваха ръководствата на Държавната консолидационна компания, „Ел Би Булгарикум“ и на японската компания „Мейджи“.

В средата на март от компанията обявиха, че цената на килограм сирене в търговските обекти на “Ел Би Булгарикум” ще е 12,90 лева, а тази на кашкавала – 15,90 лева.

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма “Мейджи” през май миналата година. Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в “Ел Би Булгарикум”. Това стана известно по време на посещението на бившия вицепремиер и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Тогава дипломатът посочи, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо “Осака”.

“Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония”, обясни той.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА