Нови промени: Вода от едно и също находище няма да се продава с различни имена

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

„Забранява се предлагане на пазара на натурална минерална вода и изворна вода от едно и също находище или извор под различни търговски наименования”, е най-новата промяна в Закона за храните, която бе внесена за обсъждане в Народното събрание от Валери Симеонов и група народни представители.

Промените в закона, който бе приет само преди няколко седмици, се налагат от европейското законодателство, с което българските закони трябва да бъдат уеднаквени. С писмо от началото на юли 2020 г ЕК казва, че българското законодателство, уреждащо отношенията, свързани с предлагането на минерални и изворни води, не съответства на приетата от ЕС правна рамка. Според Комисията правната уредба на натурални минерални, изворни и трапезни води в Закона за храните не съответства на Директива 2009/54/ЕС. По-конкретно, посочено е, че българското законодателство не забранява предлагането на натурална минерална и изворна вода от едно и също находище, респективно извор под повече от едно търговско наименование, както изисква Директива 2009/54/ЕС , нещо повече – в противоречие с директивата, наименованието на извора не е задължително да бъде посочено върху етикета. ЕК напомня, че целта на Директива 2009/54/ЕС е да елиминира различията в законодателствата на страните-мленки, да предпази потребителите от въвеждане в заблуждение и да осигури честна търговия и дава на България 3-месечен срок да предприеме нужните мерки за привеждане на законодателството в съответствие с европейската правна рамка. Според мотивите на вносителите търговското наименование, под което водата ще се предлага на пазара, е от съществено значение за опазване здравето на потребителите и предпазването им от заблуждение по отношение естественото и характеристиките на водата, поради което то трябва да бъде посочено в заявлението. В Директива 2009/54/ЕС е изведен един основен принцип „един извор- едно търговско наименование” и това трябва да бъде посочено и на етикета на българския продукт.

 

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА