Машини за продажба на пресни плодове и зеленчуци стават хит в търговията при пандемия

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Бизнесът с продажба на шоколадови блокчета и вафли на офис служители е в криза поради пандемията, затова френските производители на ведингавтомати са се обърнали към фермери, които показаха как се оцелява в такъв тежък момент. А за земеделските стопани, които искат да достигнат директно до потребителите, автоматите предлагат начин да отговорят на новото търсене като се спазват без проблеми здравните разпоредби.

Първите ведингмашини за продажба на зарзават се появяват покрай магистрали и в близост до ферми, а един от основните производители – Le Casier Francais е затрупан от поръчки и очаква да удвои продажбите от 1,2 милиона евро, които е постигнал миналата година.

Малката фирма от 22 служители, базирана в Северна Франция, проектира и изгражда автомати, включително хладилни модели, които са свързани към интернет. Откакто коронавирусната криза подтикна Франция да наложи първата си блокада през март, бизнесът процъфтява. „Получаваме дузина запитвания на ден“, заяви директорът на компанията Мануел Мутие.

Бърза възвръщаемост

Не всяко запитване води до поръчка и е нужно много време за финализиране на проект, който често включва банково финансиране. Но Мутие казва, че сега имат „нови клиенти, като фирмени кафетерии и деликатеси, които искат да предлагат ястия по всяко време“. Машина от Le Casier Francais със сто малки шкафчета струва 40 000-50 000 евро. Това е значителна инвестиция, но според някои производители бързо се изплаща.

Производителя Беноа Суфле, който отглежда зеленчуци извън северния град Лил, е инсталирал машина с 60 шкафчета в началото на юли. „За три месеца дейност, инвестираните 30 000 евро вече са възстановени“, каза той благодарение на 10 000-15 000 евро приходи, които се генерират всеки месец. „Нашите ферми са разположени до супермаркет … и много хора спират и искат да си купят салата или куп репички, което ни даде идеята“, споделя той.

Ако Суфле преди това е работил предимно с търговци на едро, сега автоматите представляват 30-40 процента от продажбите му от целия обем. Част от това може да е фактът, че Суфле, като елиминира посредника, може да предлага продуктите си директно на потребителите на една трета от цените в супермаркетите.

„По-добре от фермерския магазин“
„Не очаквах такива продажби, това работи по-добре от нашия фермерски магазин“, споделя Мари Фромен, която е инсталирала автомат с 88 шкафчета близо до фермата си в село с 1100 жители близо до границата с Белгия. „В Covid кризата хората предпочитат да използват автоматите, отколкото да влязат в магазина“, каза тя.

Но не винаги е лесно да бъдат инсталирани машини в селските райони. „Понякога има проблеми с 4G връзката“, каза Матьо Лукас, който отглежда зеленчуци в стопанство на около час северно от Париж. Наличието на свързана машина, която приема плащания с карти, е важно не само за клиентите, но и за възпиране на вандалите, търсещи пари.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама