Д-р Стоилко Апостолов, управител на „Биоселена“, ще бъде един от лекторите на конференцията „Фермерските храни – как да съкратим пътя им от производителя до потребителя“, която Еconomedia и Регал организират на 19 февруари в София.
Потребителското търсене на храни, произведени от малки и средни земеделски производители, в последните години се очертава като устойчива тенденция в България. Предлагането от фермери, които искат да стигнат директно до крайните потребители, също се увеличава. Конференцията се опитва да търси отговори на редица въпроси, породено от тези развития: Къде и как тези страни се срещат? Кои са съществуващите и работещите модели за директна връзка? Какво е финансирането за така наречените “къси вериги на доставка на храни” в Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г.?
Конференцията има амбициите да представи тенденциите и международните практики при късите вериги на доставки, същността на солидарното земеделие, нагласите на българските потребители към фермерските храни, възможностите за финансиране по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 и съществуващите и планираните законови регулации. Стоилко Апостолов ще говори за темата “Кисело мляко и сирене директно от фермата – възможно, модерно, печелившо“ и ще представи опита на проекта “За Балкана и хората”, съфинансиран от Българо – швейцарската програма за сътрудничество подпомага животновъдни ферми от района на Западна и Централна Стара планина да започнат преработка на мляко и месо фъв фермите си и да го продават директно на краен клиент. „През 2015 година помогнахме за регистрацията на 12 ферми по Наредба 26 на МЗХ в Българската агенция по безопасност на храните. Записваме и анализираме икономическите показатели на фермите. Данните са обнадеждаващи“, обяснява в аванс Апостолов, който е координатор на проекта „За Балкана и хората“. В същия панел – „Фермерски пазари“ – Мирослава Дикова от БДЗП, която също работи по проекта, ще говори по темата „Регулация“ на фермерските пазари“.Предвидени са и дискусии за облика и организацията на фермерския пазар, за ползите и ефектите от директната връзка между фермера и потребителя и за това как тя може да бъде скъсена.
Вижте повече информация тук.
Можете да се регистрирате от този линк.