Какво най-често бъркат кандидатите за финансиране по подмярка 7.2?

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
8 Минути

Често общините, търсещи финансиране по подмярка 7.2 кандидатстват за дейности, които не попадат в обхвата на наредбата за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици, като се търсят средства за улично озеленяване, паркинги, които не са част от пътното платно, съоръжения и принадлежности, които не отговарят на изискванията. Кандидатства се и за дейности по чл. 4, т. 3, които проектни предложения включват реконструкция и/или рехабилитация на уличната мрежа, без да се извършват ремонтни дейности на водопроводната мрежа под тях.

Понякога е заложено също така финансиране за реконструкция и/или рехабилитация на улици, които са част от републикански или общински пътища. Това става ясно от обобщението на изпратените писма, които експертите на ДФ “Земеделие“ са направили, за да бъдат по-добре информирани кандидат-бенефициентите.

Освен това се

допускат грешки с подаваните документи

Прилагат се разрешения за строеж, които не са влезли в сила, както и разрешение за строеж, което не отговарят напълно на инвестиционното намерение на кандидата – липсват улици, отсечки, водопроводни клонове или цели части от техническата документация, уточняват от фонда.

Становища за ОВОС или удостоверения от НИНКН, които не обхващат цялото инвестиционно намерение, също попадат сред нередовните документи. Експертите от ДФЗ се сблъскват също така със случаи когато инвестиционното предложение за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на водопроводна мрежа включва ремонт на сградни водопроводни отклонения, но от представената техническа документация не става ясно, дали същите са собственост на частни лица.

Случва се след предоставяне на документ, издаден от други държавни и/или общински органи и институции, за които кандидатът при подаване на проекта е представил писмени доказателства, че е направил искане за издаването му от съответния орган се оказва, че документът не съответства на представените документи, придружаващи заявлението за подпомагане.

Освен това се предоставя проектна документация, от която не е възможно да се извърши коректна преценка за инвестиционното намерение на кандидата, което води до грешки при калкулация на финансовата помощ. Такива се следните примери:

– Представяне на технически проекти, от които не е възможно определяне на инвестиционното намерение на кандидата, заложено в таблицата за допустимите инвестиции към заявлението за подпомагане, а именно:

-Липса на обяснителна записка от правоспособно лице, за определяне на начална/крайна точка на реконструираните участъци, придружена с обзорна ситуация/ситуационен план/извадка от ПУП или ОУП, от които да е видна начална и крайна точка на всеки един обект, включен в заявлението за подпомагане;

– Липса на обяснителна записка от правоспособно лице, за количеството „квадратни и/или линейни метри предвидени за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на всеки един обект, включен в ТДИ към заявлението за подпомагане или несъответствие между тях

-Заявяване на различна мерна единица в таблицата за допустимите инвестиции от определената в „Списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи предмет на кандидатстване по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР”, публикуван на страницата на ДФЗ.

Сред грешките, свързани с

попълването на таблица за допустимите инвестиции

най-често се срещат следните проблеми:

Допускат се грешки при попълване на данните в ТДИ –вид на разходите, количество, обединяване на инвестицията по села, обединяване на няколко видове тръби с различен диаметър.Проекти за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на ВиК мрежи -предоставят се ТДИ, в които инвестицията за „В и К” не е разделена по населени места и по видове тръби със съответното „Ф”

Допускат се грешки при определяне на референтния код в таблицата за допустими инвестиции. Окрупнено попълване на заявлението в частта за ТДИ – обекта на инвестицията се записва като 1 брой с обща цена, без да се прави разграничение по видовете дейности, съгласно „Списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи предмет на кандидатстване по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от ПРСР”. Много често се заявяват разходи, за които не са определени референтни цени и за тях не са представени 3 оферти събрани съгласно принципа на проведени пазарни консултации. Представят се ТДИ, в които са заявени референтни кодове, които не съответстват на дейностите, за които се кандидатства и не са приложени 3 оферти, като например: – ремонт на културни, образователни и др. обекти, които включват само част от описаните дейности в съответния референтен номер; -водоснабдителни системи с различен диаметър; -изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземната инфраструктура.

Заявяват също така 5% непредвидени разходи върху всички инвестиционни разходи. Представят се проектни предложения, които включват непредвидени разходи, калкулирани и върху разходите за оборудване, обзавеждане и съоръжения, а не само върху разходи за СМР.

Сред грешките, които водят до промяна в критериите за оценка много често се случва в отговор на уведомителните писма,

кандидатите променят дейностите и разходите,

заложени в таблица за допустими инвестиции, които водят до промяна в критериите за оценка. Например за дейности по строителство, реконструкция и/или рехабилитация на водопроводна мрежа-намаляват и/или увеличават дължината на ремонтираната мрежа в дадено населено място, за дейности по строителство, реконструкция и/или рехабилитация общински пътища и улици – намаляват и/или увеличават дължината на ремонтираната пътна отсечка. Освен това при заявяване на точки, съгласно критериите за оценка, заложени в Наредба 12 от 09.09.2016., кандидатите не прилагат специфични документи доказващи, заявените от тях точки, а същите се представят допълнително с отговор на писмо или жалба.

Следва да се има предвид, че новите обстоятелства не се вземат под внимание в случаите, когато същите оказват влияние върху тежестта на критериите за подбор, тъй като критериите се преценяват с документи, актуални към датата на подаване на заявлението за подпомагане.

Сред другите често срещани грешки е, че

не се представя изчерпателна информация в отговор на уведомително писмо

за непълноти и неясноти, въз основа на която да се извърши коректна преценка за основателност и допустимост на разходите по проекта.

-Предоставят се същите или нови входящи номера на документи, издадени от външни институции.

-Документи с еднакво съдържание, които съответстват изцяло на предоставените такива, без да бъдат взети предвид, забележките в уведомителните писма от страна на ДФЗ.

Има оферти подадени от участници по повод проведени пазарни консултации от кандидата, които не отговарят на изискванията на НАРЕДБА No 12 от 25.07.2016 г.

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА