Галина Нифору: Българското вино има голям потенциал за утвърждаване на чуждия пазар

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

От 22 до 24 юни София кани на Балкански международен винен конкурс и фестивал

Българското вино има голям потенциал и се утвърждава все повече на чуждия пазар. Конкуренцията в световния винен сегмент е силна, но българските вина успяват да се отличат и да привличат вниманието на международните потребители. Това каза в интервю за БТА Галина Нифору, директор на Балканския международен винен конкурс и фестивал (BIWC), чието 12-о издание ще се състои от 22 до 24 юни в София.

Балканският международен винен конкурс и фестивал е известен като най-значимото събитие, посветено на виното в региона на Балканите, отбелязват организаторите. То събира на едно място ценители на виното и професионалисти от бранша и е платформа за представяне и популяризиране на регионалните винопроизводители. На фестивала пред НДК ще се съберат производители от България, Гърция, Румъния, Турция, Сърбия, Северна Македония, Хърватия, Черна гора, Албания, Косово, както и от Молдова и Армения, които ще представят своите вина.

Родно вино постигна световен успех на международен конкурс

В нашата страна притежаваме изключителни възможности за винопроизводство, благодарение на уникалното съчетание от климат, почва и гроздови сортове. Това ни предоставя възможност да произвеждаме вина с разнообразни аромати, балансиран вкус и високо качество, каза Галина Нифору. Тя изтъкна, че през последните години българските вина получиха признание и високи оценки от реномирани винени експерти и състезания по света, което допринася за повишаване на престижа и доверието към българските вина на международния пазар. Нифору допълни, че винопроизводството е конкурентно поле, където се състезават множество страни и региони, и за да бъдем конкурентоспособни, трябва да продължим да инвестираме в качество, иновации и маркетингови усилия.

Сред предизвикателствата, пред които са изправени винопроизводителите, Нифору отбеляза на първо място икономическите фактори, тъй като инвестициите в развитие на лозя и изби и високите разходи за производство изискват финансова устойчивост и внимание. Освен това съвременните потребители все повече търсят високо качество, а винопроизводителите от своя страна трябва да се стремят да запазят традициите и уникалните характеристики на вината, посочи Галина Нифору. Други предизвикателства, който тя изтъкна, са свързани с променящите се климатични условия. По думите ѝ винопроизводителите трябва да бъдат гъвкави и да се адаптират към тези изменения, за да запазят стабилността и качеството на вината. Въпреки тези предизвикателства аз виждам големи възможности и потенциал за развитие в нашата индустрия. На Балканите имаме невероятни винопроизводители, които с грижа и страст създават изключителни вина, каза Галина Нифору.

 

 

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама