Галина Нифору: Българското вино има голям потенциал за утвърждаване на чуждия пазар

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

От 22 до 24 юни София кани на Балкански международен винен конкурс и фестивал

Българското вино има голям потенциал и се утвърждава все повече на чуждия пазар. Конкуренцията в световния винен сегмент е силна, но българските вина успяват да се отличат и да привличат вниманието на международните потребители. Това каза в интервю за БТА Галина Нифору, директор на Балканския международен винен конкурс и фестивал (BIWC), чието 12-о издание ще се състои от 22 до 24 юни в София.

Балканският международен винен конкурс и фестивал е известен като най-значимото събитие, посветено на виното в региона на Балканите, отбелязват организаторите. То събира на едно място ценители на виното и професионалисти от бранша и е платформа за представяне и популяризиране на регионалните винопроизводители. На фестивала пред НДК ще се съберат производители от България, Гърция, Румъния, Турция, Сърбия, Северна Македония, Хърватия, Черна гора, Албания, Косово, както и от Молдова и Армения, които ще представят своите вина.

Родно вино постигна световен успех на международен конкурс

В нашата страна притежаваме изключителни възможности за винопроизводство, благодарение на уникалното съчетание от климат, почва и гроздови сортове. Това ни предоставя възможност да произвеждаме вина с разнообразни аромати, балансиран вкус и високо качество, каза Галина Нифору. Тя изтъкна, че през последните години българските вина получиха признание и високи оценки от реномирани винени експерти и състезания по света, което допринася за повишаване на престижа и доверието към българските вина на международния пазар. Нифору допълни, че винопроизводството е конкурентно поле, където се състезават множество страни и региони, и за да бъдем конкурентоспособни, трябва да продължим да инвестираме в качество, иновации и маркетингови усилия.

Сред предизвикателствата, пред които са изправени винопроизводителите, Нифору отбеляза на първо място икономическите фактори, тъй като инвестициите в развитие на лозя и изби и високите разходи за производство изискват финансова устойчивост и внимание. Освен това съвременните потребители все повече търсят високо качество, а винопроизводителите от своя страна трябва да се стремят да запазят традициите и уникалните характеристики на вината, посочи Галина Нифору. Други предизвикателства, който тя изтъкна, са свързани с променящите се климатични условия. По думите ѝ винопроизводителите трябва да бъдат гъвкави и да се адаптират към тези изменения, за да запазят стабилността и качеството на вината. Въпреки тези предизвикателства аз виждам големи възможности и потенциал за развитие в нашата индустрия. На Балканите имаме невероятни винопроизводители, които с грижа и страст създават изключителни вина, каза Галина Нифору.

 

 

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА