Хуманното отношение към животните бавно се движи нагоре в дневния ред на фирми, които произвеждат и продават храна, въпреки че за много от тях, все още предстоят конкретни действия, според ново бенчмаркинг проучване.
Бизнес бенчмаркингът на хуманното оношение към животните от 2013г. оценява политиките за хуманно отношение към животните на 70 компании – ранжирани от производители, търговци на дребно и едро.
Докладът е подкрепен от Състрадание към селскостопанските животни (CIWF) и Световното дружество за защита на животните (WSPA) – открили “конкретни знаци”, че компаниите насочват вниманието си да плащат за хуманното отношение към животните във фермите.
Проучването похвали мерките, предприети от Marks and Spencer and Swizerland’s Co-op group Marks – двете топ класирани компании – заедно с Co-operative Food (UK), J Sainsbury, Marfrig, Noble Foods и Unilever. Значителни подобрения за последната година показват Gruppo Cremonini, Nestlé, Sodexo, Wal-Mart и Waitrose. Гигантът за бързо хранене McDonald’s беше похвалена за тяхната инициатива „Качествен скаут”, в която независими членове на обществото могат да наблюдават какво се случва в техните продукти и да представи своите доклади онлайн. ABF и Burger King са включени в категорията, където хуманното отношение към животните “не е на дневнен ред в бизнеса”.
“Ключов извод от Бенчмарк 2013 г. е, че хуманното отношение към животните продължава да бъде един бизнес и риск за репутацията , който много компании от хранително-вкусовата промишленост не управляват ефективно “, каза Рори Сулливан , експерт от Бизнес Бенчмарк . “Фактът, че повече от половината от дружествата, обхванати от Бенчмаркинга, предоставят малко или никаква информация за техния подход предполага, че хуманното отношение към селскостопанските животни остава незрял бизнес въпрос.
AgraEurope