Над 200 предложения за промоционални програми, подкрепени от Европейската комисия са подадени от държавите-членки от януари насам, когато бе отворен приемът. Това съобщават от пресцентъра на Европейската комисия.
Промоционалните програми са два вида: такива, които се подават от една или повече организации от една и съща държава-членка и програми, които се подават от поне две организации от поне две държави членки на ЕС или една или повече европейски организации. Първият вид по-прости програми се управляват от компетентните власти във всяка държава, докато вторият вид по-сложни програми се администрират от Комисията чрез изпълнителната агенция CHAFEA.
През 2017 г. са приети 189 предложения за еднонационални програми, докато многонационалните са 35 на брой. Сега предстои предложенията да бъдат анализирани и през октомври кандидатите ще разберат дали програмите им са одобрени. Кампаниите, които обикновено продължават над 3 години, ще бъдат съфинансирани на 70% до 85% от Европейската комисия. Бенефициентите трябва да използват марката Enjoy! it’s From Europe в своите кампании.
Бюджетът за тези програми е €133 млн. през 2017 г. По-голямата част от финансирането – €63 млн. са насочени към еднонационалните програми в държави и региони извън ЕС, включително Китай, Близкия Изток, Северна Америка, Юго-Източна Азия и Япония. През последната година еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган посети тези региони, за да промотира качеството на евроепйските земеделски продукти. Следващият месец той ще продължи дипломатическата офанзива с пътуване до изложението SIAL в Торонто, Канада.
Фокусът на програмите е предимно върху плодовете и зеленчуците, месото и млечните продукти, както и върху схеми за качество, като целта е да се обърне внимание към устойчивостта на земеделските практики и ролята на земеделието в климатичните промени.