ТОП-10 тенденции на пазара на хляб през тази година

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

70% от потребителите не са променили консумацията на печени изделия по време на пандемията.

Секторът обаче е повлиян от фактори като необходимостта от здравословна храна, екологосъобразност и хигиена на производството, пише bakeryandsnacks. Експертите очакват да видят в бъдеще непрекъснат растеж на пазара на хляб, като динамиката между пакетиран и пресен хляб ще се върне на нивата отпредикоронакризата. COVID и Brexit несъмнено ще оставя отпечатък върху потреблението, но категорията остава отворена за нови възможности и преживявания. Тъй като потребителите остават все по-заинтересовани от възможността да си изпекат хляба у дома, нехните очаквания към закупения в пекарните хляб се повишава още повече.

Изследователите идентифицират основните тенденции, които засягат пазара на хляб през 2021 г .:

  1. Вкусът остава ключово решение за закупуване за 95% от потребителите.
  2. В допълнение към трите основни сорта (бял, сив и пълнозърнест хляб) клиентите все повече избират хляб със закваска или ръжен хляб.
  3. Потребителите ядат най-много хляб за обяд (57%), последван от закуска (29%) и след това вечеря (24%).
  4. 13% от потребителите вероятно ще изберат нещо друго през уикенда вместо обикновен хляб – закваска, италиански, ръжен или багет.
  5. Най-често срещаните начини за ядене на хляб са със сандвич (56%), препечен хляб (39%) или гарнитура (20%).
  6. 17% купуват хляб със семена поне веднъж седмично.
  7. 44% биха искали да видят повече хляб с ядки и семена за здраве, сирене и маслини за удоволствие.
  8. Нарязаният бял хляб остава британски фаворит, багетите се харесват на френските потребители, хлябовете със семена са популярни сред германците, а хлябовете от твърда пшеница или грис са популярни сред италианците.
  9. Потребителите продължават да се стремят към минимално използване на добавки и слагат по-голям акцент върху естествените съставки.
  10. Минимизирането на отпадъците е на дневен ред не само за потребителите, но и за производителите. Вече има инициативи, които помагат за превръщането на вчерашния хляб или вино в нови продукти.
СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама