Блиц, ембарго, Райндер Схаап: Не бива да се преувеличава натискът върху цените на млечните продукти от влизащите холандски сирена

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

На снимката Райндер Схаап, аташе по селскостопанските въпроси в посолството на Холандия в Букурещ

Г-н Схаап отговаря и за България.

Интервю Светлана ТРИФОНОВСКА

–       Г-н Схаап, как се отразява на Холандия кризата с руското ембарго?

–       Изнасяме голямо количество храни за Русия – специално плодове, зеленчуци и млечни продукти. Сега не можем да го изнасяме. Отразява ни се.

–       Каква е идеята на Холандия да компенсира  фермерите си от ембаргото?

–       Има два начина- единият е финансово, което ЕС прави, другият е да се търсят алтернативни пазари, каквото прави Холандия.

–       Българските фермери се страхуват, че руската криза срива и ще срине още повече цените на нашето мляко, в резултат на навлизането на много млечни продукти от Холандия, Германия, Полша, Унгария и Чехия

–       Да, има такъв натиск на цените, но не бива да се преувеличава,  защото процентът на тоталния ни износ за Русия е  2-3% от общия износ на холандски земеделски продукти. От ЕС дори е по-малко 1-2%. Но все пак тези продукти не могат да имат голямо влияние на цената. Смятам, също, че полският износ и фермери страдат повече от холандските си колеги, защото те са много по-фокусирани върху руския пазар от нас, някои от тях продават 80-90% от своята продукция на Русия- особено млечните ферми, а ние изнасяме на много места в света, така че нас не ни засяга толкова много ембаргото.

–       Казахте, че има бъдеще сътрудничество с България в областта на земеделието и храните. Какво имате предвид?

–       Много е просто, ЕС е добра основа за обмяна на бизнес и продукти. Искаме да изнасяме някои продукти в България, другите от България, искаме да внесем тук технологии, ние сме едно семейство и трябва да работим заедно. Знаем че България има потенциал в земеделието, който не се използва по най-оптимален начин.

–       Да, Холандия помага на България в областта на селските райони, пример за това е проектът „Новото тракийско злато“. Но какво, например, Холандия би искала да си купи от България? А, може би България не е направила достатъчно реклама на своите продукти?

–       Да, така е, България би могла да бъде промотирана по много по-друг начин. Мисля, че има възможности. ЕС подпомага такава реклама, но трябва да имате добра организация, не само добро фермерство, но и добра организация. И тук бихме могли да ви подкрепим в създаването на производствени организации.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама