Бизнесът във Варна: Каналът Варна-Русе би скъсил поне с 2 дни превоза на стоки

Агрозона
Агрозона
4 Минути

Изграждането на плавателна връзка между Черно море и Дунав е напълно реалистично и ще има голямо значение, твърди Иван Табаков, председател на Варненската търговско-индустриална камара (ВТИК). Идеята за изграждане на плавателен канал Варна – Русе беше предмет на обсъждане на заседание на Регионалния съвет за развитие на Североизточния регион, който обхваща областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище.

Форумът се председателстваше на ротационен принцип от областния управител на Варна Стоян Пасев и тогава единодушно бе взето решение, че плавателният канал Варна – Русе е важен за икономическото развитие не само на областите Варна и Русе, но и на страната като цяло. Това заяви за в. ”Черно море” Иван Табаков, председател на Варненската търговско-индустриална камара (ВТИК), член на регионалния съвет.

„По тази причина предложихме да влезе като приоритет в Националната програма за регионално развитие.“, подчерта той. Писмо със съответното решение е изпратено до Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Такова решение било взето и на Регионалния съвет за развитие на Северния централен район в Русе, което също било адресирано до МРРБ. Така че има пълно съвпадение на вижданията за необходимостта от изграждане на плавателен канал, който да свързва Черно море и Дунав. Сега топката е в МРРБ, което трябва да внесе концепцията в Министерския съвет, и ако бъде одобрена, ще се търсят начини за финансиране на проекта, като една от възможностите е това да стане по линия на Дунавската стратегия за развитие, допълни председателят на варненската камара.

Един плавателен канал между Варна и Русе значително ще съкрати пътят за движение на стоките и товарите от Черно море до Дунав. Също така ще се актуализира важното значение на пристанище Варна, което в момента е доста загърбено от Констанца. А точно то още от древността е основната връзка  през Черно море до Европа, която по Дунав стига чак до Германия и Холандия.

Подобен канал ще бъде от полза и за земеделието в Добруджа, тъй като водите на канала могат да се ползват за напояване на обработваемите площи в този сравнително безводен район, обясни Иван Табаков. Изграденият вече плавателен канал от Констанца до реката не е ефективен, според Табаков.

Изчисленията на експертите показват, че с този канал реално ще се съкрати пътят на товарите и ще се даде възможност за неговото продължаване до известния като европейски канал Майн – Дунав. Той свързва реките Майн, приток на Рейн, и Дунав, който осигурява речната транспортна връзка между Атлантическия океан, Северно море и Черно море, допълни г-н Табаков.

Според него проблемът с целогодишната плавателност на Дунав в българския участък не може да бъде пречка, защото равнището на реката до Русе е сравнително добро като дълбочина и може да се използва целогодишно. Застрашителното спадане през лятото е в участъка в посока към Силистра. Така че идеята за плавателен канал Варна – Русе е напълно реалистична и не случайно беше подкрепена от всички членове на областния съвет за развитие на Североизточния регион. Също и от Северния централен район,  категоричен е председателят на ВТИК.

Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА