Бизнесът във Варна: Каналът Варна-Русе би скъсил поне с 2 дни превоза на стоки

Агрозона
Агрозона
4 Минути

Изграждането на плавателна връзка между Черно море и Дунав е напълно реалистично и ще има голямо значение, твърди Иван Табаков, председател на Варненската търговско-индустриална камара (ВТИК). Идеята за изграждане на плавателен канал Варна – Русе беше предмет на обсъждане на заседание на Регионалния съвет за развитие на Североизточния регион, който обхваща областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище.

Форумът се председателстваше на ротационен принцип от областния управител на Варна Стоян Пасев и тогава единодушно бе взето решение, че плавателният канал Варна – Русе е важен за икономическото развитие не само на областите Варна и Русе, но и на страната като цяло. Това заяви за в. ”Черно море” Иван Табаков, председател на Варненската търговско-индустриална камара (ВТИК), член на регионалния съвет.

„По тази причина предложихме да влезе като приоритет в Националната програма за регионално развитие.“, подчерта той. Писмо със съответното решение е изпратено до Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Такова решение било взето и на Регионалния съвет за развитие на Северния централен район в Русе, което също било адресирано до МРРБ. Така че има пълно съвпадение на вижданията за необходимостта от изграждане на плавателен канал, който да свързва Черно море и Дунав. Сега топката е в МРРБ, което трябва да внесе концепцията в Министерския съвет, и ако бъде одобрена, ще се търсят начини за финансиране на проекта, като една от възможностите е това да стане по линия на Дунавската стратегия за развитие, допълни председателят на варненската камара.

Един плавателен канал между Варна и Русе значително ще съкрати пътят за движение на стоките и товарите от Черно море до Дунав. Също така ще се актуализира важното значение на пристанище Варна, което в момента е доста загърбено от Констанца. А точно то още от древността е основната връзка  през Черно море до Европа, която по Дунав стига чак до Германия и Холандия.

Подобен канал ще бъде от полза и за земеделието в Добруджа, тъй като водите на канала могат да се ползват за напояване на обработваемите площи в този сравнително безводен район, обясни Иван Табаков. Изграденият вече плавателен канал от Констанца до реката не е ефективен, според Табаков.

Изчисленията на експертите показват, че с този канал реално ще се съкрати пътят на товарите и ще се даде възможност за неговото продължаване до известния като европейски канал Майн – Дунав. Той свързва реките Майн, приток на Рейн, и Дунав, който осигурява речната транспортна връзка между Атлантическия океан, Северно море и Черно море, допълни г-н Табаков.

Според него проблемът с целогодишната плавателност на Дунав в българския участък не може да бъде пречка, защото равнището на реката до Русе е сравнително добро като дълбочина и може да се използва целогодишно. Застрашителното спадане през лятото е в участъка в посока към Силистра. Така че идеята за плавателен канал Варна – Русе е напълно реалистична и не случайно беше подкрепена от всички членове на областния съвет за развитие на Североизточния регион. Също и от Северния централен район,  категоричен е председателят на ВТИК.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама