Производители от цяла България се събраха днес на работна среща на тема „Българско вино на китайския пазар“, организирана от Българо-китайската търговско-промишлена камара и Търговско-промишлена палата – Стара Загора, предава fermer.bg. Целта на форума беше да запознае лозаро-винарите с възможностите за износ на вино за Китай.
Според Майкъл Чен, един от водещите вносители на европейски вина в Китай, българското вино не е много популярно в Китай – повече се познават френските и испанските вина, но пазарът е с голям потенциал. „В Китай живеят 1,3 млрд. души. Годишната консумация на човек е 1,3 литра. 20 млн. души редовно употребяват вино, а 200 млн. го купуват за подарък. Местното производство на вино расте, но вносът е 70%.
Най-голям вносител е Франция (128 млн. бутилки годишно). Заедно с Италия и Испания общият дял на вноса им е 60%. Като цяло обаче вносът на вино заема едва 8% от вноса на алкохолни напитки в Китай“, съобщи Макъл Чен. България произвежда годишно 1,3 млн. литра и заема 18-о място в света.
В Китай България внася 1,5 млн. бутилки. 90% от потребителите предпочитат червени вина. Поносимата ценова гама на вината на китайския пазар е 10 долара за бутилка. „За да стъпят български винопроизводители на китайския пазар трябва да се обединят, без да губят своята идентичност. Трябва да се направи добър маркетинг, да има вносител и да се популяризират продуктите, включително и страната ви, защото масовият потребител не знае нищо за България“, категоричен беше Майкъл Чен.
От Българо-китайската търговско-промишлена камара информираха, че е създадена платформа за обединение на български производители. През последните няколко години работим за стимулиране на износа на българска продукция на китайския пазар, както и за стимулиране на китайски инвестиции в България“, заявиха от палатата.