“В сектора цари несигурност. Много от колегите чакат да се отвори мярка бракуване и смятам, че е цялата мярка ще се изчерпи. Много колеги ще се откажат. Хора, които са работили по 30-40 години в морето и нямат друга алтернатива чакат да видят мярка бракуване и отказване от риболовна дейност, за да прекратят своята дейност и да оставят корабите.” Това съобщи в интервю за Агрозона Емил Милев, председател на сдружение Черноморски изгрев“.
Несигурност в сектора
“Няма сигурност и предвидимост в сектор рибарство, корабите намаляват и хората не искат да работят. Всеки ден има нови идеи – ще защитим барбуната, ще защитим калкана и акулата. От началото на септември имаме нова заповед на кои пристани ще можем да разтоварваме акула и трябва да попълваме ново заявление. Това е една допълнителна административна тежест за рибарите, допълнителен тормоз”, заяви Милев.
Огромна административна тежест
“Държавата харчи милиарди, за да направим електронен правителство. Сложиха електронни дневници, в които да попълваме информация относно това каква риба сме уловили и кога ще я разтоварим и въпреки всичко продължават да искат от нас тази информация и на хартиен носител. Продължаваме да изпращаме и по имейл уведомление за разтоварване. Не знам дали този хаос е планиран, но е факт, че такъв е резултатът. Административната тежест е огромна. Преди години си обясняваше колко ще бъде лесно, как всеки кораб ще има таблет и ще подава електронна информация, без да се ангажира с други неща, ами не е така. Продължаваме да подаваме информация и през таблетите и по имейл, и на хартиен носител. За едно и също нещо се отделя време по три-четири пъти”, коментира още той.
Увеличени разходи и по-малко работни дни
Изправени пред тройно увеличение на разходите за горива и електроенергия, с намалени работни дни в морето поради опасност от мини и поставени в ситуация на нарастваща инфлация и ниска покупателна способност, българските рибари в Черно море са в готовност да се откажат от всичко. Една мярка „Бракуване“ ги дели от това, да обърнат гръб на морето завинаги и да оставят дългогодишния си опит на корабите в миналото. Повече за несигурността в сектора, многото изисквания и забрани и неглижирането на един бранш четете в октомврийския брой на списание А ЗОНА.