България ще търси развитие на търговските си отношения с Китай

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Следващата година се навършват 65 години от създаването и установяването на дипломатически отношения между България и Китай. По този случай поканихме китайската страна към по-активно участие и партньорство в нашите земеделски изложения, които се провеждат най-вече през пролетта и лятото. Става дума за Международната селскостопанска изложба „АГРА”, „Винария”, изложението в Стара Загора, Добрич, за основните по-големи изложения, където да се представят, както технологии, машини, така и различни иновации, които да бъдат представени от китайската страна. Това каза проф. Димитър Греков – министър на земеделието и храните, в интервю за радио „Фокус”.

На въпрос – какво е мястото на земеделската продукция в стокообмена между България и Китай, министър Димитър Греков отговори: „Салдото е отрицателно. През последните години се внася изключително много китайски мед, а китайските граждани предпочитат българския пчелен мед, тъй като той е с гаранция за качество. Така че като цяло салдото на продажбата е отрицателно на селскостопански продукти. Повече се внася, отколкото се изнася за Китай. Стокообменът с Китай бележи ръст.” Министърът на земеделието допълни още, че вносът от Китай значително надхвърля българския износ и затова е необходимо активизиране на търговията с експортно ориентирани български земеделски и хранителни стоки, с цел разширяване и тяхното промотиране и предлагане на китайския пазар.

“Българските аграрни стоки имат неограничен пазар в Китай, има големи възможност за продажба на български стоки там. Присъствахме на Осмия агро-икономически форум между Китай и страни от Централна и Източна Европа, в град Хъфей, който беше на най-високо ниво”, каза още Димитър Греков. „Този форум е много важен за участващите в него държави, тъй като в директен контакт всеки представител имаше възможност да изложи приоритетите на своята страна и съответно да получи конкретен отговор за възможностите на бъдещето развитие на двустранните отношения. Най-важното за България беше, че всички китайски фирми се интересуваха от стоките, които провеждат в страната ни. Изключително голямо внимание беше обърнато на биологично чистите продукти, с които страната ни е известна и в Китай”, допълни министърът на земеделието и храните.

Проф. Димитър Греков уточни, че на форума голям интерес са предизвикали и млечните продукти, българско месо, „така че интерес има не само към месата, но и към виното, с което вече сме известни в Китай”. „За съжаление, констатирах, че ни е необходима много голяма реклама, която, според мен отделните фирми не могат да си позволят и най-вероятно трябва да се намеси държавата. Предвиждаме в следващия програмен период да отделим средства за реклама, не само в Китай, а и в други държави. Нашите български стоки и суровини се нуждаят от такива реклама”, каза министър Димитър Греков.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама