Антон Костадинов: Дизайнът комуникира с клиента

Кирил Александров
Кирил Александров
1 Минути

Качеството на продуктите да е на ниво, самите продукти да са иновативни и да имат запомнящ се продуктов дизайн, това са основни моменти за успешен износ на храни, коментира пред „Агрозона“ д-р Антон Костадинов от Института за икономически проучвания към БАН. По думите му дизайнът е базов, тъй като той комуникира с клиента, докато производителят или търговецът не е в магазина, за да общува с всеки клиент. „Всички големи компании всяка година променят по нещо в продуктовия си дизайн, развиват го бавно и уверено и по този начин увеличават дистанцията с останалите, които не разполагат с това ноу-хау“, коментира Костадинов. Съветът му е производителите да не формират цената по разходния метод, тъй като „той е много опасен, защото не дава възможност за устойчивост на компанията, ерозира печалбата.“ По думите му ценообразуването на база на стойност е препоръчително. На въпроса дали са склонни потребителите да плащат повече за по-красива опаковка, Костадинов посочва, че има потребители от различни сегменти. За някои да платят по-скъпо заради опаковката е въпрос на проява на статус. Човек отделя по средно 0,5 секунди да погледне всеки продукт в магазина и това се отчита от маркетинголозите, посочва Антон Костадинов.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама