Антоанета Божинова: Необходими са общи действия и подкрепа, които да дадат перспектива за сектор плодове и зеленчуци

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
4 Минути

Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ) и Асоциация “Традиционни български консерви” (АТБК) организират среща-разговор за бъдещето на индустрията за преработка на плодове и зеленчуци в България.

Срещата ще събере на едно място преработвателите на плодове и зеленчуци, производителите на суровини, институциите, определящи политиките за развитие на сектора, работодателски и браншови организации, доставчици на продукти и услуги в сферата.

“Опитваме се – с информация и диалог – да преодолеем предизвикателствата пред сектора и да подкрепим усилията на производителите и преработвателите на земеделска продукция да бъдат конкурентоспособни и успешни на пазара”, каза Антоанета Божинова, изпълнителен директор на СППЗ и един от организаторите на събитието среща-разговор за бъдещето на индустрията за преработка на плодове и зеленчуци в България, предаде БТА.

Тя допълни, че амбицията им е българските плодове и зеленчуци, консервите родно производство, да намерят своето достойно място на рафтовете в магазина и на българската трапеза.

“Това не е индивидуално усилие и не е ангажимент единствено на стопаните и на бизнеса. Всеки има своята роля – от производството, през преработката и реализацията, до условията, законите и инструментите, с които държавата определя развитието на бранша”, допълни Божинова.

Тя напомни, че това ще бъде поредната съвместна среща на сектора, която обаче се подготвя и ще се проведе в съвсем различна среда. На фона на изключително динамичните и непредвидими процеси, свързани с неблагоприятните климатични промени и отминалата ковид криза, днес се добавят нови предизвикателства – политическа нестабилност, международни военни конфликти и нарушена продоволствена сигурност.

“Всички тези фактори имат пряко и косвено отражение върху развитието на земеделието, а оттам и на преработвателната индустрия в страната. Имаме нужда от общи действия и взаимна подкрепа, които да дадат перспектива за бранша”, категорична е Антоанета Божинова.

Нов Закон за търговия със земеделска продукция и храни

Във фокуса на дискусиите ще бъде проектът за нов Закон за търговия със земеделска продукция и храни, както и първото изменение в Стратегическия план в подкрепа на производителите на плодове и зеленчуци. Сред темите, по които участниците очакват информация от министър Вътев, са още мерките в помощ на производителите на плодове и зеленчуци в Закона за рентите и отдаването на площи от националния земеделски фонд и важната тема за сектора – напояването.

Предложенията на бранша за промени в Закона за поземлените отношения, подготовката на нов закон за коопериране в България, както и промени в трудовото законодателство и договаряне и допълнителни възнаграждения в сектора ще представи председателят на Българската стопанска камара (БСК) Добри Митрев.

Наредбата за стоки свисок фискален риск

Даниела Венева от Централното управление на Националната агенция за приходите (НАП) ще даде разяснения по прилагането на европейските регулации и националната нормативна база, свързани с условията и реда на осъществяване на фискален контрол върху движението на стоки с висок фискален риск.

Новости в производството и преработката на плодове и зеленчуци и данни от Доклада на AMITOM – доброволна асоциация, обединяваща професионални организации на преработватели на домати в Средиземноморския регион и Световния съвет за преработка на домати (WPTC) – са други акценти в програмата на предстоящата среща.

 

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА