Въвеждат доброволни браншови стандарти за повече БГ плодове и зеленчуци в магазини

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Ще се стимулират повече къси вериги на доставка с големите вериги

С цел повишаване на консумацията на български пресни плодове и зеленчуци представители на Министерството на земеделието и неправителствените организации обсъдиха още възможността за въвеждане на доброволни браншови стандарти, които защитават и промотират родните свежи и регионални продукти, стана ясно след среща между браншовите организации и земеделското министерство. „Това предложение идва в отговор на необходимостта да стимулираме както късите вериги за доставка, така и здравословен модел на хранене. Късите вериги гарантират, че потребителите ще консумират пресни плодове и зеленчуци, произведени в техния регион, което е в техен интерес, а също помага на местните производители“, заяви заместник-министърът на земеделието Момчил Неков. Той посочи, че при къси вериги на доставка се намаляват и емисиите при транспорта на плодовете и зеленчуците. В хода на дискусията бе решено представителите на браншовите организации да запознаят членовете си с предложенията и да върнат своите становища.

След запитвания от страна на търговски вериги от Министерството на земеделието са оказали съдействие за връзка с браншовите организации, като по тази схема вече са предоставени контакти на български производители на дини и зеле от област Варна.

„Ще продължим да оказваме съдействие в тази посока, за да помогнем на българските производители на плодове и зеленчуци“, заяви заместник-министърът на земеделието Момчил Неков.

На срещата са обсъдени и действия по Националната програма за предотвратяване и намаляване на загубата на храни 2021 – 2026 г., включително необходимостта да се организира информационна кампания сред потребителите за правилното съхранение на хранителните продукти. Заместник-министър Момчил Неков предложи кампанията да се проведе със съдействието на търговските вериги, като коментира, че намалената загуба на храни означава спестени средства за потребителите.

Участниците в срещата обсъдиха и добрите практики при взаимодействието между производителите на земеделски продукти и търговските вериги, както и стимулите, които ще улеснят земеделските производители да се сдружават.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама