17 изби представя винената карта на Западна и Централна Дунавска равнина

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

От Министерство на туризма обещават скоро тя да стане и дигитална

Регионът на Западна и Централна Дунавска равнина може да предложи много по отношение на винения туризъм, но е подценен и забелязваме, че само 4 % от туристите в България се обръщат към нас. Едва 12 % от винения туризъм в България е насочен към нашия регион“, коментира Еми Маринова, съсобственик на “Шато Бургозоне”, по време на официалното представяне на Винената карта на Западна и Централна Дунавска равнина.

Картата събира 17 изби, които представляват 10 000 дка собствени лозя, 13 български и 23 международни сорта. Тя е изработена в рамките на 5 месеца – инициативата започва на 27 ноември 2022 г. само с 8 изби. “Много сме различни, но всички представяме едно и също – вината на Дунавската равнина”, коментира Маринова.

Тя разказва, че след като са погледнали петте карти на винени региони в България, които съществуват в момента, са обсъдили какво е най-добро за тях, тъй като регионът им е много голям – представлява една пета от страната. За целта са избрали 20 забележителности, за да помогнат на туроператори и туристи да комбинират посещения в избите с тях.

Картата е претърпяла 8 версии. Създателите й финансират и организират всичко сами. Картата е нарисувана от художника Росен Йорданов, който съвсем скоро е станал лауреат на Съюза на българските художници и е получил наградата за карикатура на името на Борис Димовски.

„Надяваме се на по-координирана политика за развитие и реклама на нашия регион. Считаме, че това е само началото и много се надяваме скоро да получим указателни табели за избите в региона, което смятаме, че много ще помогне“, сподели Маринова, изразявайки надежда, че един ден ще могат да предложат и дигитална версия на картата.

Заместник-министърът на туризма Мариела Модева, която присъства на събитието, обеща, че винените табели ще бъдат реализирани много скоро. “Разглеждаме винения туризъм като част от културния. Подготвяме също проект за дигитална карта на България, който да улесни всеки турист да се ориентира”, допълни тя, като подчерта, че тази част от страната изключително много се нуждае от туристически просперитет, а виненият туризъм може да помогне да се развие и хората да останат по родните си места, за да работят там.

 

 

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА