Юлия Кльокнер предупреди за по-строга регулация в търговията на дребно с храни

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Министърът на земеделието Кльокнер представи проект на Кодекс за поведение на заинтересованите страни в сектора на търговията на дребно с храни. Тя се закани, че в бъдеще дейността на търговците ще бъде регулирана с по-строги закони и също така отхвърли идеята за създаване на съвместен спасителен фонд, предава agrarheute.de.

В началото на декември федералният министър на земеделието Юлия Кльокнер предложи да се въведе доброволен кодекс за поведение между фермерите и търговците на храни на дребно. Малко преди Коледа земеделският министър обсъди проекта на кодекс по време на видеоконференция с ръководителите на търговските вериги.

Омбудсман ще урежда споровете между фермерите и едрите търговци в Германия

Ден след срещата министърът атакува остро големите търговци, предупреждавайки ги най-накрая да станат по-конкретни и да не си играят с търпението на фермерите. Министърът обвини търговците с храни на дребно, че отвличат вниманието с искането, държавата да създаде фонд за помощ за земеделските производители. Тя определи предложението като правно проблематично и несъвместимо с националния бюджет.

Министърът се закани също, да предложи нови законови разпоредби, с които да се регулират отношенията в сектора извън Директивата на ЕС срещу нелоялните търговски практики.

Проектът включва декларации за търговските компании и не съдържа ангажименти за селското стопанство, не се споменават санкции. Търговците на дребно трябва да се въздържат от практики като „сивия списък“ или „черния списък“. Дискаунтърът Алди обяви такива списъци през втората седмица на декември.

Търговците на дребно трябва да се ангажират да дават предимство на местните продукти. Проектът на кодекс също така предвижда, че търговците на дребно трябва да дават на производителите „подходящ дял в добавената стойност“.

Целта на федералния министър е, чрез кодекса да се установят дългосрочни и надеждни взаимоотношения и справедливо заплащане. Производствените стандарти трябва да имат научна основа и да се използват от компаниите, а всяко допълнително усилие трябва да бъде възнаградено по подобаващ начин.

В рекламата, търговците на дребно трябва не само да се стремят да бъдат ценови лидер, но и да наблягат на качеството, устойчивостта, хуманното отношение към животните, регионалността и иновациите. Според Кльокнер, омбудсманът също трябва да бъде включен в Кодекса, тъй като неговата роля е подходящ инструмент за намеса в случай на нарушения на кодекса за поведение.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА