Комисията започна обществена консултация, която има за цел да събере виждания за различни варианти на политиката на ЕС за реклама на храни. Целта на програмата е да гарантира, че бъдещата политика на ЕС за насърчаване на селскостопанските храни ще подкрепи прехода към по-устойчиви хранителни системи и ще подтикне потребителите към балансиран хранителен режим, като същевременно укрепи глобалната конкурентоспособност на земеделските стопани и предприятията от хранително-вкусова промишленост в ЕС. Консултацията ще предостави възможност за получаване на обратна връзка за различни варианти за актуализиране на прилагането на политиката, което ще направи участието по-лесно и по-ефективно за бенефициерите, изпълнителните органи и националните органи.
Може да участвате в публичната консултация до 23 юни.
Политиката на ЕС за реклама на селскостопанските храни помага на земеделските производители и хранителния сектор да продават своите продукти на все по-конкурентния глобален пазар.
Тази обществена консултация е част от преглед на политиката, обявен в стратегията „От фермата до трапезата“ с цел да се засили приносът на политиката за промоция за устойчиво производство и потребление и консумация на повече плодове и зеленчуци за сметка на червеното и преработено месо.
Прегледът на политиката се прави след оценка, завършена през 2020 г., която заключава, че политиката е от съществено значение за повишаване на осведомеността относно високите стандарти на селскостопанските хранителни продукти и схемите за качество както в ЕС, така и на ключовите пазари за износ. Оценката също така предполага, че политиката за насърчаване може да играе важна роля в подкрепа на прехода към по-устойчиви хранителни системи на ЕС.