Сушата повлия и на гроздовата реколта, изкупната цена скочи

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Местните сортове грозде добиват все по-голяма популярност, коментира изпълнителният директор на ИАЛВ Красимир Коев

Лозята в някои райони на страната са съсипани от температурните амплитуди и дъждовете, а цената на ракията и виното може да скочи заради това.

“Във всички сектори на земеделието хората се оплакват от климатичните условия. Лозята не правят изключение, имаме доста проблеми в някои региони. Най-засегнат е югозападният регион, там са най-пострадали. Мога да очертая годината като водопад. Хората там прибират по-малко количество грозде. Имат запаси от реколти от предходни години”, коментира изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.

Той отбеляза, че цената на гроздето тази година е доста по-висока от предходната – по 70-80 ст. за по-некачественото грозде, до 1 лев и дори 1,5 лв. за някои сортове.

“Тенденцията в последните години е бялото вино и розето да бъдат с по-голямо търсене. Сортовете с по-високи изкупни цени имат предимство. Цените горе-долу покриват разходите на гроздопроизводителите. Винопроизводителят също има увеличени разходи и когато тръгва да я продава, тук идва съпротивата от пазара, а той не може да си позволи много да вдигне цената. Цените на виното и ракията ще се запазят като миналогодишните. Компенсацията е за сметка на печалбата на винопроизводителя”, обясни Коев пред Bulgaria ON AIR.

Според госта големият проблем е с напояването в страната. Поливните системи в страната продължават да се изграждат.

“Когато температурата се вдигна на 40 градуса, лозата запасява кореновата си система – връща сока от плода обратно, за да може да се изхранва. Отново трябва да се полива, неимоверно много вода и труд е. Създават се сухоустойчиви сортове, но въпреки това не може да се пребориш с всичко”, каза още Коев.

Той е на мнение, че нашите производители в последните години са направили така, че да се обърне внимание на българските сортове.

“Целият свят е залят с Каберне, Мерло и Шардоне. Хората вече търсят нещо типично за даден регион. Малко повече реклама в тази насока и количествата ще се увеличат по външните ни пазари”, смята Красимир Коев.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама