Много продукти, които се произвеждат в България всъщност не са известни на местния пазар. Продуктите трябва да се развиват на регионално ниво – дали ще бъде сливата в Троян, кестенът в Пирин, прасето в Стара планина и т.н. Имаме продукти, с които трябва да сме горди и трябва да ги развием на българския пазар. Тогава ще станем световно известни с тях, защото когато дойдат гости в България, те преоткриват тези типични за България местни продукти. Това каза за “Агрозона” шеф-готвач Андре Токев, който представи типични за различни региони български храни по време на инициативата Gastronomix или „Да преоткрием кулинарна България” по време на международните хранителни изложения в Интер Експо център София.
„Целта е да започнем да предлагаме концепции от различни райони. Имаме гост-готвачи от целия свят, които ще представят своите традиции. Идеята е всички, които се занимават с това изкуство, да се включат и заедно да създадем нови стандарти за този бранш.”, каза шеф Токев.
Целта на инициативата е да се възбуди апетита на посетителите да преоткрият кулинарна България. „За да бъде световно известна кухнята на страната ни, трябва да възродим нови продукти. България в момента е известна с износа на продукти като патешки дроб, трюфели, еленски бут, месо от каракачански породи овце. Трябва да развием тези възможности заедно, за да успеем да направим България световна дестинация в кулинарията.”, е мнението на шеф Токев.