Производството и износът на сръбски боровинки се увеличават

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

Насажденията на боровинки в Сърбия отбелязват експлозивен растеж през последните пет години и достигат 2500 хектара на площ, произвеждайки повече от 6000 тона боровинки, а площта продължава да расте бързо. Насажденията от боровинки са големи и се използват най-новите технологии и практики, както в производството, така и в търговията, предаде FreshPlaza.

Според Джулка Тоскич, директор на Agrobrand и мениджър на платформата „Сърбия прави плодове“, Сърбия е имала положителна година за производство на боровинките: „Този ​​сезон беше много благоприятен за производителите и износителите на боровинки, тъй като в Сърбия реколтата от боровинки идва поне две седмици по-рано, отколкото в други европейски страни. Стойността на изнесените боровинки през юни и юли е над 20 милиона евро. Експортните пазари са диверсифицирани, а най-добрите сред тях са Холандия, Германия, Великобритания, Полша и Русия.

арония, касис, Agrozona.bg

„Започнахме да купуваме и изнасяме пресни плодове на пазара на ЕС през 2019 г., най -вече на пазарите на Германия, Швейцария, Белгия , Холандия и Австрия. Посещавайки търговски панаири в цяла Европа, ние установихме многобройни контакти и започнахме сътрудничеството си с чуждестранни партньори, които са водещи доставчици на плодове и зеленчуци в гореспоменатите страни”, споделя собственикът на компания за производство и търговия на боровинки Владимир Милосавлевич.

В синхрон с технологиите

„За да развием нашия бизнес, ние оценяване важността от въвеждането на нови технологии, използването на съвременни сортове плодове, въвеждането и внедряването на сертификата GLOBAL GAP и добавката GRASP, необходима за влизане в Пазарът на ЕС. Нашият бизнес с плодове е изключително експортно ориентиран и в това отношение виждаме големи възможности. Нашата цел е да направим продуктите си достъпни не само на пазарите на едро в ЕС, което е било досега, но и във веригите супермаркети. Следователно е необходимо да сме в крак със световните тенденции и да предлагаме продукти в подходящи и атрактивни опаковки, за да създадем добре позната и разпознаваема марка.”, допълва още той.

Европейският пазар не е единственият пазар, който е интересен за Сърбия

Милосавлевич заявява, че и през изминалия сезон са успели да изнасят на нови пазари: „Тази година изнасяхме боровинки за Малайзия, Сингапур, Хонконг и Саудитска Арабия и малини за Дубай. За сезон 2022 планът ни е да разширим бизнеса си с горски плодове, череши и сливи до скандинавските страни и утвърдените пазари в ЕС, Близкия изток и Азия”, заключава той.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама