Потребителите в България пазаруват по брошури

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Какво точно правите с брошурите на търговските вериги, които получавате в пощенските си кутии? Използвам ги за пазаруване, са казали 20.7% от българите, анкетирани през юни от агенция Focus в рамките на проучването Leaflet Research Study, предава “Регал”. Годишното изследване LeReS се провежда от агенцията в десет държави с цел да анализира подробно употребата и значението на промоционалните брошури. Тазгодишното издание е първото, проведено онлайн. В България са интервюирани 500 души. 

На същия въпрос – какво точно правите с брошурите, 54.7% са казали, че ги преглеждат внимателно, и 21.5% – че ги прелистват. Едва 3% от запитаните са заявили, че не ги използват. В тези рамки 2.6% ги изхвърлят, без да ги погледнат, а 0.5% ги дават на други хора.

На въпроса как използват брошурите – по различните търговски канали, 59% от запитаните са отговорили, че конкретно брошурите на хранителните магазини използват за пазаруване.

Най-промотирани при храните са пресните продукти, и по-точно категориите “месо/месни продукти”, следвани от “захарни/шоколадови изделия/снаксове” и “млечни продукти”. Интересен е фактът, че на въпрос кои оферти са най-привлекателни и атрактивни респондентите са посочили на първо място “плодове и зеленчуци”, каза Роналд Луисер, изпълнителен директор и партньор във FOCUS Research SouthEast.  Не са малко и хората, които предпочитат офертите за “почистващи препарати” и “козметика”.

На база тазгодишното изследване LeReS може да се заключи, че онлайн анкетираните желаят да получават отпечатани брошури. От запитаните 77% са заявили, че предпочитат хартиените брошури на хранителните магазини пред дигитални. При това в тези си предпочитания анкетираните малко се различават по пол и възраст.

Бих разглеждал брошура на хранителен магазин онлайн – на настолен компютър, лаптоп или през мобилен телефон, са казали едва 25% от хората на възраст до 34 години, 20% от 35 до 54 години и 23% над 55 години. Всичко това означава, че онлайн, разбира се, играе роля. Все още обаче потребителите предпочитат да държат принтирана брошура, която могат да разлистват и да си отбелязват.

Сред другите въпроси в проучването са: Кой вид медия ви мотивира за пазаруване? Кой получава брошурите? Кои брошури? Кой е най-предпочитаният формат брошура? Колко страници трябва да има идеалната брошура? Какво всъщност трябва да е съдържанието на брошурата?

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама