Пивоварните у нас стават все по-“зелени”

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Консумацията на бира бележи леко увеличение

5 пъти е намалял средният разход на вода за производство на 100 литра бира за последните 20 години, отчитат от Съюза на пивоварите по време на Общото събрание на организацията. Така от 15-20 хектолитра (100 литра) сега се харчат по около 3-5 хектолитра за 1 хектолитър бира. Само за последните 4 години пивоварните дружества отчитат намаляване на употребяваната вода с 4-5%. По отношение на електроенергията бирените заводи също са станали по-„зелени“. Разходите за енергия за производство на единица била е намаляло с 8%. Сред положителните тенденции в бирената индустрия у нас е и стремежът към по-широко въвеждане на т.нар. „кръгова икономика“, която предвижда пускането в експлоатация на пречистващи отпадните води инсталации, с което се постига до 80% очистване. Освен това чрез подобни инсталации може да се получава и биогаз, който да се използва като алтернативно гориво за заводите.

Около 25-30% от инвестициите на бирената индустрия се харчат именно за реализирането на „зелени“ проекти, както и за подобряване на енергийната ефективност, съобщават от Съюза на пивоварите. Само за 2018 г. от седемте компании, членуващи в съюза, са похарчени 46 млн. лв. за капиталови разходи.

Статистиката на организацията сочи, че за 2018 г. е намалял и делът на продажба на бира в пластмасови РЕТ бутилки. От 2015 г. насам той е с 10% по-малко и сега този сегмент се равнява на 53% от общата реализация. 24% от продадените бири през 2018 г. са били в стъклени бутилки, в кенове – 17%, а наливната бира е била 6%.

От Съюза на пивоварите отбелязват леко увеличение на консумацията на бира (2,4%), като през миналата година общото количество се равнява на 5 256 000 хектолитра. От Агенция „Митници“ са освободени за българския пазар 5 560 000 хектолитра (за градус Плато), което е с 1,6% повече от 2017 г. На пазара са въведени 23 нови продукта, които включват нови стилове пиво, безалкохолни продукти и бутикови предложения.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама