Пазарът на биопродукти в ЕС нараства, вносът намалява

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Докато пазарът на биологични продукти в ЕС нараства като цяло, вносът на биологична земеделска продукция леко е намалял между 2019 и 2020 г. По отношение на продуктовите категории вносът на органични тропически плодове и ориз се е увеличил. Тези увеличения обаче са компенсирани от спада на вноса на други зърнени култури, кюспета и захар. Това са сред основните констатации, направени в анализа на Европейската комисия, озаглавен „Вносът на биологични земеделски хранителни продукти – ключови развития в ЕС през 2020 г.

През 2020 г. ЕС е внесъл 2,79 милиона тона биологични храни, което представлява спад с 1,9% в сравнение с 2,85 милиона тона, внесени през 2019 година. Зърнените култури, растителни масла и маслодайни семена, захари, мляко на прах и масло, сурово кафе и какао представляват 48% от вноса през 2020 г. като обем и 29% като стойност. Що се отнася до другите първични продукти – включително месни продукти, плодове, зеленчуци, кисело мляко и мед, те представляват 42% от вноса като обем и 53% като стойност.

По отношение на дестинациите, най-големият обем органични продукти все още навлиза в ЕС през Холандия, с 31% от вноса. Следват Германия, Белгия и Франция, като съответно 18%, 11% и 10% от биологичните продукти се внасят от държави в ЕС. Основните търговски партньори по отношение на вноса на биологични продукти в ЕС са Еквадор (12%), Доминиканската република (9%), Китай (8%) и Украйна (8%). Десетте най-големи страни за износ на биологични продукти за ЕС представляват 64% от биологичния внос през 2020 г. Що се отнася до продуктовите категории, най-голямата категория са тропическите плодове, ядките и подправките, представляващи 30% от обема или 0,84 милиона тона, последвани от кюспе ( 8% или 0,23 милиона тона), захар от цвекло и тръстика (7% или 0,19 милиона тона) и зеленчуци (5% или 0,15 милиона тона).

Повече данни за вноса на биологични продукти от ЕС и ключови развития в сравнение с 2019 г. са на разположение в Кратката информация за пазара.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама