Пандемията промени навиците и на търговците на храни

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Пандемията от коронавирус промени навиците не само на потребителите, но и на търговците на храна. Промени в логистичната верига вече могат да се забележат навсякъде по света. Според изследователи потребителите все повече търсят информация за производството и качеството на храната. Това оказа влияние и върху световната верига за доставка на храни, както и върху начините на съхранение на продукцията навсякъде по света. Заради по-широкото търсене на храни, които могат да се приготвят вкъщи, бяха открити много нови възможности за бизнес. Сред тях е доставката на продукти до дома.
Пазаруването онлайн създаде голямо търсене и оказа натиск върху хладилната верига и ускори напредъка в хладилната технология. На практика се, използват по-високи студени контейнери, които позволяват максимален капацитет в ограничено пространство. Хладилните автомати за мляко, сирене, кашкавал вече са познати и у нас, а по света могат да се видят и подобни вендинг-машини и за плодове и зеленчуци.
В Азия, например, изследвания показват, че за доставката на пресни продукти все повече се залага на железопътния транспорт, тъй като увеличаващите се задръствания и по-ниската цена на жп-превоза са едни от бонусите, които осигурява той. По подобен начин се отразява пандемията и в Южна Африка, където за справяне с трафика се търси начин за подобряване на жп инфраструктурата.
Сред новите тенденции е и преместването на хората от големите градове в покрайнините, работейки от вкъщи, те могат да се хранят повече в домовете си, затова се отваря и ниша за производителите на семена, инвентар и съоръжения за домашно отглеждане на продукти и приготвяне на храна.
Ниша се отваря и пред аламинутите, които могат да бъдат приготвени от различни заготовки у дома. Комплектите за готвене вече стават популярни и у нас.
IT специалистите пък веднага намериха начин да приложат знанията си и разработиха редица приложения, които сами ти подсказват дали продуктите в домакинството са на свършване или пък има нужда от допълване на запасите.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама