По време на пандемията от коронавируса, руснаците отбелязаха рекорд в употребата на бира. През лятото на 2020 г. продажбите скочиха с 6,2% спрямо година по-рано. Това се посочва в съобщението на Асоциацията на производителите на бира (APP) и компанията Nielsen.
Според експерти като цяло през периода на самоизолация продажбите на бира в Русия са се увеличили: ако от февруари 2019 г. до февруари 2020 г. средното увеличение на продажбите в литри е било 3%, то през март-май динамиката е била вече 5%.
През януари-август продажбите на бира на дребно в Русия нарастват както в обем (5,9%), така и в пари (6,5%). Броят на марките също се е увеличил – 2 908 срещу 2 хиляди 442 през 2019 година. Търсенето на среден търговски обект се е увеличило от 2,6 на 2,8 хиляди литра на месец. В същото време средната цена на литър остава на същото ниво (98 рубли).
Асоциацията също така съобщи, че нефилтрираната бира и полутъмната бира (73,7%) показват активен ръст на естествените продажби (16,8%). Безалкохолната бира е увеличила продажбите си с 16%.
Освен това, според председателя на управителния съвет на Асоциацията на производителите на бира Андрей Губка, цитирани в съобщението, през 2019 г. индустрията току-що се е върнала към показателите отпреди 15 години и е достигнала производствения капацитет от 2003-2004 г. В същото време акцизите през 2019 г. от производството на бира в Русия осигуриха получаването на около 153 милиарда рубли, което възлизаше на 41% от общото събиране на акцизи в цялата алкохолна група (алкохолни напитки, вино, безалкохолни напитки, бира).
Пандемия: Рекорд в употребата на бира при руснаците

Автор:
Георги Узунов
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".
РЕКЛАМА
ВИДЕО
Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000 хранителни продукти.