На фермерски пазар и в мола

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Натурални фермерски продукти имаха възможност да си купят посетителите на мола на Цариградско шосе в София на Велики четвъртък. Мястото бе избрано неслучайно. В този мол от 4 месеца работи първият в страната фермерски магазин, където може да се намерят сезонни и консервирани зеленчуци, билки и подправки, мед и пчелни продукти, мляко и млечни продукти, хляб и печива, вино, бира, шоколад и др.

IMG_2021Димитър Найденов е биопроизводител от село Петърч, община Костинброд. Познат е с продуктите от годжи бери, а най-новата му страст е стевията. Опитният производител очаква да отгледа около 100 корена стевия, които да продава в саксии. Растението е няколко пъти по-сладко от захарта, но е здравословно и е добър заместител в компоти, тъй като качествата се запазват при температура до 120 градуса.

4

Пресен сок от бреза бе първият продукт, който бе изчерпан днес, каза Цветана Димитрова, производител от родопското село Осина. Повечето зеленчуци, които предлага тя, са кореноплодни. Купуват ги най-вече майките и правят бебешки пюрета и смутита.

IMG_2138

Вниманието привлече медът на ферма „Курдов“, който бе в нестандартна пластмасова опаковка във формата на лъжица. Семейството отглежда около 400 пчелни семейства в подножието на Сакар планина, в Хасковския регион.

3

Пробиотичен деликатес от кашу бе любопитен акцент на пазара. Основните му съставки са кашу и кокосово масло и по думите на производителя е един от най-мощните източници на живи пробиотични бактерии в лесно усвояема форма. В една опаковка от 100 гр на продукта се съдържат 130 млрд Lactobacilicus Bulgaricus, Lactobacilicus Acidophilus & S. Thermophilus, които помагат за силен имунитет, добро храносмилане и стомашен комфорт.

2

Прясно пастьоризиран, неподсладен сок от арония в разфасовки от 250 мл предлага Михаела Петрова, която отглежда арония в района на село Славяново. На вкус сокът е щипчив, но Михаела го подслажда вместо със захар с парченца ябълка и малина.

Най-бързо се изкупуват сезонните плодове и зеленчуци, каза Николай Генов, един от организаторите на пазара. Културата в моловете и офисите би могла да се промени и хората да се насочат към тип храна, която да насърчи търсенето на пресни зеленчуци, казва той.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама