Започваме кампания за привличане на туристи от Китай

Васил Русев
Васил Русев
4 Минути

Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазара в Китай. Подготвяме маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която планираме да бъде реализирана през следващата година. Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език, след обновяването му през 2019 г. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с китайски бизнесмени и инвеститори, която се проведе днес в София.

В разговора участваха Пинг Лиу, президент на Брайт Фууд Груп, Шаохуа Пу, председател на борда на директорите на Брайт Дайъри и други представители от компанията. От 10 г. тя произвежда и разпространява на китайския пазар кисело мляко с бранда “Момчиловци”, а от 4 г. участва в организацията на едноименния фестивал на киселото мляко у нас. Г-н Пинг Лиу подчерта, че “Момчиловци” е известно на над 150 млн. китайци и е най-популярното кисело мляко в Китай.

Тази година сред основните фокуси в Европа е инициативата „2018 г. – Година на туризма ЕС – Китай“. Потенциалът на китайския пазар е огромен и се очаква в следващите години пътуванията на китайските туристи непрекъснато да се увеличава, заяви министър Ангелкова. Тя информира събеседниците си, че Министерството на туризма разработва и специален продукт за далечни пазари, с който да се популяризират възможностите за туризъм в региона. Това е т.нар. „Балкански маршрут“, който е съвместен проект между 11 страни от Балканите-България, Сърбия, Румъния, Сърбия, Турция, Черна гора, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Словения и Република Македония.

През миналата година в Шанхай бе открит първия български туристически информационен център, припомни министър Ангелкова. В момента се работи по подготовката за откриване на център в Пекин и се проучват възможностите такива обекти да има и в други китайски провинции.

Министър Ангелкова и г-н Пинг Лиу коментираха, че отношенията между България и Китай се развиват динамично в последните години и доказателство затова са срещите на високо ниво между министър-председателя Бойко Борисов и председателя на Държавния съвет на Китай Ли Къцян в София през юли в рамките на форума „16 + 1“. Гостът изрази надежда, че доброто партньорство ще продължи, а това ще повлияе положително за увеличаване на туристите.

В периода януари- юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил., като това нарежда пазар Китай на 32 място сред водещите страните за входящ туризъм в България, каза министър Ангелкова, посочвайки, че възможностите са много по-големи. През 2017 година посещенията от китайски гости бяха над 26,2 хил., тогава бе отчетен ръст от 41,2% в сравнение с предходната година. Г-н Пинг Лиу посочи, че страната има потенциал с всяка година да удвоява посещенията си от китайски туристи. Двамата заявиха готовност за подкрепа и организиране на съвместни инициативи, които ще допринесат за обмен на туристи между двете държави.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Avatar photo
Автор: Васил Русев
Васил е журналист в уебсайт и списание „Агрозона“ от август 2018 година. Роден е през 1983 година в Пловдив. Възпитаник е на Националната професионална гимназия по горско стопанство "Христо Ботев" в град Велинград и на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Работи като журналист от повече от 10 г., а опитът му е съсредоточен в длъжностите - репортер, редактор и водещ. Личните му интереси са свързани с историята, политиката, природните процеси и спорта.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама