Износителите на месо от Европейския съюз към трети страни се справят все по-добре въпреки затворения руски пазар, тъй като откриват нови пазари и се възползват от конкурентното предимство, което им дава ниският курс на еврото, пише Agra Europe.
Износът на месо през първото тримесечие на 2015 г. бележи ръст с 84.200 т. или 7,4% до 1,22 млн.т. С това приходите от износ са се увеличили с 224,4 млн. евро или 10,9%, достигайки 2,29 млрд. евро.
С изключение на овчето и козето месо, чийто износ се е свил наполовина през първото тримесечие на 2015 г. в сравнение със същия период на миналата година, всички останали видове месо бележат ръст. Последното се отнася особено за говеждото месо кланично тегло, като ръстът в износа е с 18% на годишна база до 133.100 т. Продажбите на живи говеда възлизат на 400 млн. евро, което е увеличение с една трета спрямо първото тримесечие на 2014 г.
Доставките на свинско месо през разглеждания период са се увеличили с 8,9% до 733.200 т. спрямо същия период на миналата година, като най-големи клиенти са били Китай и Южна Корея. При доставките за Украйна също има ръст. Приходите от износа са се увеличили с 1,34 млрд. евро или 9,5% на годишна база.
Износът на пилешко месо през първото тримесечие на 2015 г. е около 341 000 т., с което надхвърлят миналогодишното ниво с 3,8%. За Русия не е имало доставки, но пътищата на месото са се пренасочили към Филипините, Украйна и някои африкански държави.