„Избирам 380“ може да създаде патриотични навици в българския потребител

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Ферма „Ангелов“ е стратегически партньор на кампанията „Избирам 380“ и най-големият производител на свободно отглеждани кокошки и на подово отглеждани носачки в България. Компанията притежава почти всички европейски сертификати за качество, което помага нейната продукция да достигне до едни от най-претенциозните пазари в Европа. Яйца от Пещера се продават успешно в супермаркети в Швейцария, Австрия и други европейски страни, а сега амбицията им е да започнат и по-широко разпространение на българския пазар.

Иван Ангелов е собственик на фермата, но за успешното производство и реализацията на яйцата работи заедно със съпругата си и двете си дъщери. „Агрозона“ разговаря с една от дъщерите на Ангелов – Христиана Ангелова.

Тя застава категорично зад кампанията „Избирам 380“ – според нея това е много добра идея, която е трябвало отдавна да се приложи в страната ни. В Западна Европа от години се работи над регионалното производство. Подобни идеи се развиват в супермаркетите, които насърчават работата в подобна посока – с регионалните фермери и производители. „Сигурна съм, че Кампанията ще насърчи фермерите у нас да се развиват и да вървят в една добра посока по отношение на качество на продукт, хигиена и др.“.

Купувам българско трябва да се превърне в навик

Все още в България не сме изградили навика да купуваме българското, коментира Христиана Ангелова. Тя обаче е категорична, че вървим в тази посока – хората искат да ядат качествени продукти, виждат се повече и повече фермерски стендове. Много супермаркети работят в тази посока и по-малките магазинчета предлагат регионална продукция.

„Младото поколение се интересува  какво консумира, за нас е важно да живеем по-здравословно. Затова произходът на маслото, сиренето, кашкавалът е важен. Младите се интересуват от какво се произвеждат тези продукти, какво има в яйцата например, хуманното отношение към животните също е фактор“. Във фермата на Ангелови хуманния начин на отглеждане и производство винаги е имал значение. „Никога не сме имали клетки. Разполагаме с подово и свободно отглеждани животни и дори в следващите няколко години мислим да увеличим свободното отглеждане на носачки“.

Защо да изберем българското?

 „Имаме толкова хубави български продукти. Трябва да направим така, че да стимулираме родния производител и икономика, и да се отървем от нуждата от внос. България традиционно е износител, а не вносител на зеленчуци, плодове и млечни продукти. Известни сме с киселото мляко, сиренето, трябва да държим на тях. В момента това, което аз правя е пътувайки до работа спирам през местните продавачи и пазарувам плодове и зеленчуци от тях. Досега винаги съм купувала от супермаркетите. Когато обаче започнах да виждам, че тази продукция влиза от страни като Бразилия и Аржентина, започнах да се замислям.“

 

Цялата статия четете в юнския брой на списание “Агрозона”

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама