Приемът се извършва през зимния семестър
„Иновации и дигитална трансформация на агробизнеса“ е новата специалност в магистърските програми на Стопанския факултет на СУ “Св. Климент Охридски”, по която ще се приемат кандидати през настоящата учебна година. Срокът за обучение е 2 семестъра.
Кандидатите-специалисти трябва да имат завършена бакалавърска или магистърска степен в професионално направление Администрация и управление или Икономика. За прием в програмата кандидатите се явяват на проверка на мотивацията им на устно събеседване. Балът се образува от средния успех от дипломата, успеха от държавния изпит (защита на дипломна работа) и оценката от събеседването. Приемът се извършва през зимния семестър.
Подобна е програмата за прием и за кандидатите, които са завършили различна от двете специалности.
Стопанският факултет на СУ “Св. Климент Охридски” има сключено Споразумение за партньорство със Селскостопанска академия, Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа и други институти, от които специалисти ще участват с лекции в обучението по магистърската програма.
Магистърската програма „Иновации и дигитална трансформация на агробизнеса“ има за цел да предложи възможност за представителите на бизнеса, държавната и местната администрация, неправителствения сектор и отделни експерти, заети в областта на агросектора и свързаните с него дейности, за генериране на специализирани знания и умения, интегриране в секторни мрежи и взаимодействия и достъп до специфично ноу-хау чрез срещи с водещи професионалисти от страната и чужбина.
Програмата включва курсове, посветени на европейските и националните политики, международни стандарти и сертифициране в агросектора, агро-хранителните системи и вериги на доставки и развитието на селските райони, които дават общо понятие за обхвата и границите на агросектора и взаимодействията му с други икономически дейности в рамките на секторната иновационна система и по етапи на технологичната верига за добавяне на стойност. Някои от ключовите курсове са посветени на специфични теми като предприемаческа, иновационна и патентна активност, дигитализация на бизнес процеси и финансиране с акцент върху агросектора. Предлагат се и курсове със силна практическа насоченост като „Биологично земеделие“, „Политики, пазари и предприемачески възможности“ и „Селски и аграрен туризъм“.
В допълнение, студентите могат да избират измежду специализирани курсове, отнасящи се до теми като стратегическо управление и конкурентоспособност, зелен маркетинг и други.