Инфлацията през март е 0.4%

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Индексът на потребителските цени за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.4%, т.е. месечната инфлация е 0.4%. Инфлацията от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е 0.2%, а годишната инфлация за март 2015 г. спрямо март 2014 г. е 0.1%, съобщават от НСИ. Средногодишната инфлация за периода април 2014 – март 2015 г. спрямо периода април 2013 – март 2014 г. е минус 0.9%.

През март 2015 г. спрямо предходния месец цените на хранителните продукти и безалкохолни напитки са се увеличили с 0.3%, алкохолните напитки и тютюневите изделия са поскъпнали с 0.1%. Поскъпване има и при следните хранителни продукти: хляб „Добруджа” – с 0.2%, тестени закуски и пици – с 1.1%, макаронени изделия – с 1.3%, свинско месо – с 0.4%, други видове месо (агнешко и ярешко) – с 0.6%, ябълки – с 5.9%, цитрусови и южни плодове – с 5.0%, зеле – с 16.9%, моркови – с 9.0%, зрял чесън – с 1.4%, листни зеленчуци – със 7.2%, леща – с 2.8%, картофи – с 1.6%, оцет – с 1.5%, сол – с 0.7%, пресни зеленчукови подправки – с 0.9%, минерални води – с 1.1%, ракии – с 0.5%, вина и бира – съответно с 0.1 и 0.3%, и други. През март 2015 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз – с 0.2%, брашно – с 0.3%, бял хляб – с 0.6%, месо от домашни птици – с 1.1%, малотрайни и трайни колбаси – с по 0.2%, мляно месо (кайма) – с 1.3%, маргарин – с 0.9%, сирене и кашкавал – с по 0.1%, слънчогледово олио – с 0.4%, млечни масла – с 0.1%, домати и краставици – съответно с 0.4 и 2.0%, зрял лук – с 0.8%, зрял боб – с 3.2%, захар – с 1.3%, кафе – с 1.1%, газирани напитки – с 4.1%, и други.

През март 2015 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение при: облекло – с 0.2%, газообразни и течни горива за битови нужди – съответно с 1.8 и 7.7%, твърди горива – с 0.1%, водонагревателни и отоплителни уреди – с 1.4%, дизелово гориво – с 9.4%, автомобилен бензин А95Н и автомобилен бензин А98Н – съответно с 8.3 и 6.6%, газ пропан-бутан за ЛТС – с 10.0%, прахове за пране – с 3.9%, персонални компютри – с 0.5%, цветарство – с 2.8%, услуги в бръснаро-фризьорски салони – с 0.6%, продукти за лична хигиена – с 2.4%, и други.

Хармонизираният с методологията на Евростат индекс на потребителските цени за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.3%, т.е. месечната инфлация е 0.3%. Инфлацията от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е минус 0.3%, а годишната инфлация за март 2015 г. спрямо март 2014 г. е минус 1.1%. Средногодишната инфлация за периода април 2014 – март 2015 г. спрямо периода април 2013 – март 2014 г. е минус 1.6%.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама