Европа разтърсва сетивата ни с богатство от вкусове и аромати

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

„Какво ще сготвите днес? Каквито и продукти да изберете, ЕС се грижи за безопасността и високото качество на храните. Насладете се на богатството от вкусове и аромати.“ Така с текст и видеа Европейската комисия популяризира произведената в ЕС селскостопанска продукция.

https://www.facebook.com/EUAgri/videos/2710336019005741/?t=0

През 2020 г. бюджетът на ЕС за реклама на селскостопански хранителни продукти в ЕС и чужбина ще бъде €200 900 000. Основните приоритети за подкрепа са посочени в годишната работна програма на Европейската комисия. Целта е секторът да бъде подкрепен в условията на разрастващ се и все по-динамичен глобален пазар за земеделски храни, както и да се справи в случаи на смущения на пазара, съобщават от пресцентъра на Европейската комисия.

През януари Европейската комисия планира да публикува поканите за кандидатстване за предстоящите през 2020 г. рекламни кампании. Широка гама от юридически лица като търговски организации, организации на производители и групи за производство и търговия с хранителни продукти могат да подават документи за промоционални дейности.

През 2020 г. повече от половината от бюджета за промоции, или €118 млн., ще бъдат изразходвани за кампании в трети страни като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват производството на млечни продукти и сирене, трапезен зехтин и вина. Очаква се кампаниите да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат тяхната разпознаваемост и пазарен дял.

Така наречените обикновени програми могат да бъдат подавани от една или повече организации от една държава-членка на ЕС. Други програми могат да бъдат подавани от поне две национални организации от поне две държави-членки на ЕС, или от една или повече европейски организации. За програми от първия вид е предвиден бюджет от €100 млн., докато програми от втория вид ще бъдат финансирани с €91.4 млн.

Допълнителни €9,5 млн. са предвидени за собствени инициативи на Комисията, включително участия в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически инициативи и бизнес делегации, ръководени от европейския комисар по земеделие. Тези инициативи ще бъдат допълнително подсилени с още €17,2 млн. за промоция на сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на глобалния пазар.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама