Етанолът е печеливш бизнес за американските фермери

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Електрифицирането на транспорта в САЩ не е завършено и при това положение етанолът може да бъде използван в прехода към по-чисти горива. Така смятат американски фермери, с които разговаря EURACTIV.com по време на конференцията на ООН за климата COP25 в Мадрид. За Рей Гейсър, земеделски производител от Айова, етанолът е не само решение на климатичните промени, но и печеливш земеделски бизнес за фермерите в провинцията.

„В САЩ са произведени само 250 000 електрически автомобили. Продажбите не вървят добре и има много въпроси относно акумулатора. Тези автомобили ще продължат да стават все по-добри и по-добри, но като преход към тях нека използваме етанола, за да направим нашите горива по-чисти и по-добри.“, казва Фред Йодер, земеделски стопанин и председател на Американския алианс за интелигентно земеделие в Северна Америка. „С помощта на етанола можем да понижим емисиите на бензин. Необходимо е обаче тази идея да бъде възприета от COP25.” Казва още Йодер и допълва: „Ако приемем, че площите с царевица са гигантски соларен панел в Средния Запад на САЩ, при тяхното производство се излъчват повече въглеродни емисии, отколкото в горите на Бразилия.“

През миналата година в САЩ са засети по-малко площи с царевица, но страната все още има изобилие от царевица. „САЩ може да произвежда царевица като никой друг по света.“, според Йодер. Една трета от производството отива за производство на гориво, а останалото количество се изразходва като храна за животните.

В Европа емисиите на CO2 от автомобилния транспорт нарастват от 2013 г., а автомобилният транспорт като цяло допринася за създаването на около една пета от общите емисии на CO2. Въпреки че тези емисии паднаха с 3.3% през 2012 г., те все още са с 20.5% по-високи, отколкото през 1990 г.

Европейската директива за възобновяема енергия (RED II) определя целеви дял от 7% на биогоривата в енергийния микс в транспорта на ЕС до 2030 г., като приоритет се дава на биоетанола и биодизела, както и на електричеството.

Европейският съюз разделя биоетанола на два вида – биоетанол подходящ за храна и биоетанол годен единствено да се използва като гориво. Фермерите и индустриалните производители обаче смятат това разделение за неоснователно.

Понастоящем страните членки на ЕС изготвят 10-годишни национални планове за енергия и климат. Проучване на индустриалния клъстър Farm Europe наскоро показа, че досега никоя държава от ЕС не е изчислила цената на декарбонизацията на транспорта, което поставя на изпитание задълженията на ЕС за климата.
В тази връзка Артър Мецгер, директор на дирекция „Действия по климата“ в Европейската комисия посочва, че е необходимо преразглеждане на законодателството. ЕС рискува да пропусне целта си за пречистване на транспорта до 2030 г., тъй като в сегашните проекти на планове на държавите-членки няма изчисление на ефективността на разходите за различните мерки.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА