ЕС ще насърчава рекламирането на овче и козе продукти

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Комисията по земеделие и развитие на селските райони прие с мнозинство Доклад  относно актуалната ситуация и перспективите на овцевъдството и козевъдството в ЕС. С приетия доклад се очаква да има повече адекватна, своевременна държавна подкрепа и внимание към  двата сектора.

  С приемането ще бъдат подпомогнати фермерите в тези области, особено в България, заяви евродепутатът Момчил Неков. „Смело мога да заявя, че Европа чу българските овцевъди и козевъди и прие голяма част от техните искания с внесените от мен препоръки“.

 С доклада се призовава държавите членки да изготвят средносрочни и дългосрочни стратегии за развитие на секторите с предложения относно начини за подобряване на селекцията на породите и пазарното реализиране на продуктите.

Подчератва се и необходимостта от финансова подкрепа и запазване на субсидиите и на местните породи, а където е необходимо и нейното увеличаване.

22 от общо 28-те държави членки предоставят обвързани с производството помощи за секторите овцевъдство и козевъдство, на средна годишна стойност 486 милиона евро (средно по 12 EUR на глава добитък, а в България тази ставка е двойна.)

„Цените на овчи и кози продукти не трябва да падат под определени прагове, затова с доклада призоваваме Европейската комисия и държавите членки да проучат веригата за доставки при секторите овцевъдство и козевъдство, за да се гарантира, че фермерите получават адекватна подкрепа“, коментира Момчил Неков.

Към 40% е спадът на консумацията на овче и козе месо в рамките на Европейския съюз за последните 15 години — от 3,6 на 2 кг на глава от населението в момента. В тази връзка се насърчава провеждането на промоционални кампании в ЕС за консумиране на месо от овце и кози, както и на млечни продукти от тях.

 Докладът отбелязва въвеждането на подвижни доилни инсталация и кланици или установяването на такива съоръжения на място като необходимо за улесняването на производството на продукти от овче и козе месо и мляко. Това е препоръчително за страни, като България с малко на брой кланици.

 Излизането на Обединеното кралство от Европейския съюз или т.нар. ефект от Брекзит също е залегнал в доклада, защото това ще бъде един от основните проблеми за сектора през следващите години поради решаващото влияние на тази държава върху европейския пазар и поради факта, че тя е основната входна точка за вноса от трети държави.

Уникалната българска традиция „кукери“ също е изрично спомената в приетия документ, подчертавайки потенциала, който има секторът в развитието и поддържането на културните местни традиции.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама