Елена Ралчева, розопроизводител: Радваме се на кампании като „Избирам 380“

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Радваме се на кампании като „Избирам 380“ в подкрепа на българската продукция, тъй като те ни карат да осъзнаем, че българското никак не е по-лошо от чуждестранното, а освен това е и на достъпни цени. Това каза за „Агрозона“ Елена Ралчева, която е от семейство розопроизводители със сертифицирани площи биологично производство в Панагюрище.

Преди 20 години са казвали на родителите й, че е невъзможно да се отглеждат на рози в Панагюрище. Днес семейният бизнес с продукти от маслодайна роза и лавандула процъфтява. Младото поколение се занимава с  рекламната част на бизнеса. Елена споделя, че е добра в директната комуникация с клиентите, затова тя представя продукти на изложения и фермерски пазари в страната. Също така тя отговаря на въпросите, които имат чуждестранни клиенти относно козметичните продукти, които се предлагат онлайн и които вече имат редица клиенти от различни страни по света.

„Климатът в Панагюрище е по-студен, поради което розите ни са по-маслодайни. На това се дължи и високото качество на нашето масло. Розовата ни вода е с рекордно висока концентрация на етерично масло“, обяснява Елена Ралчева и допълва: „Дори в производството да е възможно използването на машини, ние предпочитаме да вложим човешки труд, защото даваме прехрана на 40 семейства в общината“.

Лавандуловата вода е най-успешният продукт на семейната розоварна. Поради планинския регион се характеризира с високо качество на етеричното масло и има дезинфекциращ ефект, подходяща е като козметичен продукт. Хит е сред чужденците: „От отварянето на нашия онлайн магазин вече имаме 20 000 клиенти. Само през последните два месеца успяхме да навлезем в 8 страни – Великобритания, Германия, Австрия, Гърция, Словакия, Румъния. Дори ние не очаквахме, че ще има толкова голям ефект. Хората вярват в лечебната сила на лавандулата. Така се вдъхновихме да създадем продукти с масло от смрадлика за устна хигиена, с масло от салвия срещу пърхот и себурея. Скоро ще предложим масло от мента и от коприва“.

Единствената държава, която може да се конкурира с България по качество на произведените козметични продукти с етерични масла е Франция, според младата дама. „Ние изнасяме в чужбина, тъй като там внасят наши, вместо да използват собствени продукти, защото са по-качествени и по-евтини. В същото време в България се внасят чуждестранни продукти, които са по-скъпи заради фактор транспорт,“ казва младата дама.

Моето впечатление е, че повечето чуждестранни клиенти, които пробват български биологичен продукт, стават постоянни клиенти, защото избират нещо много по-качествено. „При онлайн търговията много е важно да бъдеш прозрачен. Чуждестранните клиенти често искат да разберат повече за историята на нашия бранд. Любопитни са какво стои зад продукта, който се купува. Искат да знаят всяка подробност за продукти – целия процес на производство“, казва Елена Ралчева.

„Призовавам хората да четат етикетите. Добре е да отличават конвенционалното производство от биологичното. Етикетът био показва, че производителят е преминал през всички проверки, затова и продукцията е с гарантирано качество“, по думите на младата дама.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА