Блокчейн технологиите навлизат все повече на българския пазар и помагат на потребителите да се ориентират в качеството на храната, която се предлага в магазина. От възможностите на тези технологии се възползва българска месопреработвателна фирма, която през последната седмица е въвела редица свои продукти в електронен каталог по международните стандарти GS1 от 2000 г., съобщават от Българска търговско-промишлена палата.
Освен стартиращите фирми, за които каталогът е първата витрина и сериозна заявка пред потребителя, утвърденият месопреработвател в Перник е въвел най-много продукти за седмицата 15-19 юли 2019г.
В платформа БГ Баркод, фирмите членове получават възможност да въвеждат, съхраняват и споделят проверена продуктова информация. Информацията за продукти, които са маркирани с GS1 баркод, въвеждат оторизирани лица на производители и собственици на търговски марки, което гарантира качество, достоверност и надеждност на данните. Всеки продукт е уникално идентифициран чрез своя баркод номер (GTIN).
Фирма специализирана в производство на полуфабрикати от червени и бели меса, като започва производствената си дейност през 1996г. в малък цех за млени меса. Постепенно дейността се разраства и през септември 2003г. е завършено строителството на модерна фабрика, съобразена и отговаряща на европейските норми и стандарти. Оборудването, с което разполага фирмата, е най-ново поколение машини и съоръжения на водещи европейски фирми в тази област. Автоматизацията на производствения процес е предпоставка за висока производителност, ефективност и качество на продуктите. Фирмата се развива успешно, с увеличаващ се пазарен дял.
Листването на продуктите в БГ Баркод ще помогне на фирмата да отговори по-добре на изискванията на продажбите на съвременния дигитален свят. За да направи крайният потребител правилния избор, кой продукт да закупи от множеството, той се нуждае от достоверна и максимално изчерпателна информация, както в електронните магазини, така и във физическите, където клиентът може да сканира баркода.
Веднъж въведена информацията, съобразно изискванията на GS1 България, става част от сигурна база данни, която може да се споделя с крайни клиенти, търговски партньори, търговски вериги, онлайн платформи, регулаторни органи и др., съобщават още от БТПП.