Всяко седмо българче или 12,8% от децата между 5 и 19 години са със затлъстяване
Тревожни данни за ниската консумация на плодове и зеленчуци и нарастващото затлъстяване сред децата и възрастните в България дадоха тласък на мащабна национална кампания. Браншова камара „Плодове и зеленчуци“ обяви старта на инициативата „Здраве с нашия вкус“, която си поставя за цел да повиши осведомеността за ползите от здравословното хранене и да насърчи консумацията на български плодове и зеленчуци. Кампанията идва на фона на статистически данни, според които страната ни заема предпоследно място в Европейския съюз по ежедневна консумация на тези жизненоважни хранителни продукти, а всяко седмо българче страда от затлъстяване. Инициативата ще продължи шест месеца и ще включва информационни материали, медийни участия и събития с експерти, обединени около идеята за по-здраво бъдеще чрез осъзнат избор на храна.
Целта на кампанията е да насърчи осъзнатото хранене сред българските граждани, особено сред младите хора, и да повиши информираността относно рисковете, свързани с нездравословните хранителни навици и ниската консумация на плодове и зеленчуци.
Според данни, предоставени от Националния център по обществено здраве и анализи (НЦОЗА) за целите на кампанията, затлъстяване се установява при 12,8% от децата между 5 и 19 години, а при възрастните над 19 години този дял достига 21,4%. България е на предпоследно място в ЕС по показателя „ежедневна консумация на плодове и зеленчуци“, като само 37% от хората над 15 години се хранят редовно с тях.
Като основен двигател на кампанията, Браншова камара „Плодове и зеленчуци“ акцентира върху ключовата роля на българското производство и местните земеделски стопани в осигуряването на достъп до чиста, сезонна и пълноценна храна. В рамките на кампанията ще бъдат разпространени информационни материали, ще се проведат медийни участия, както и събития с участието на водещи специалисти в областта на здравето и храненето.