Агроминистерството на Испания проучва нови маршрути за търговия по вода

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Испанското министерство на земеделието, рибарството и храните започна проучване на логистичната жизнеспособност на морския и океанския си транспорт. Страната има за цел да си осигури достъп до нови пазари за износ на плодове. Специално внимание се обръща на времето за транзит между Испания и пазарите, считани за най-интересни, сред които са Бразилия, Канада, Обединените арабски емирства и САЩ.

Целта на логистичното проучване е да се набележат възможно най-къси канали за търговия, изчислени в дни необходими за изпълнение на курсовете. На базата на изследването страната ще избере 42 приоритетни дестинации за износ на плодове, зеленчуци и други селскостопански стоки.

При дестинации като Китай е изчислено минимално транзитно време от четири седмици, за да бъдат достигнати градове като Шанхай, Янтиан или Хонг Конг, пет седмици до Куингдао и шест седмици до други градове като Ксиамен. До септември 2018 г. от Испания за Китай бяха изнесени по море общо 25 211 тона плодове и зеленчуци.

Времето за транзит по море до Япония е шест седмици. До месец септември 2018 г. за азиатската страна са изнесени 1 278 тона плодове и зеленчуци, 1 176 тона по море и 101 тона по въздух.

Други дестинации като Саудитска Арабия, Бразилия, Канада или Източното крайбрежие на САЩ  изискват по-кратко време за транзит, около две седмици. Испанският износ на плодове и зеленчуци за Саудитска Арабия от началото на 2018 г. до септември възлиза на 33 353 тона, от които 33 055 тона са пренесени чрез кораби. Бразилия е получила 48 346 тона, от които 48 328 са пристигнали по вода и 18 тона по въздух. За Канада са доставени 42 308 тона, от които 41 090 тона по море, докато САЩ са закупили 13 232 тона плодове и зеленчуци, 10 905 от които са транспортирани с кораби.

Изследването анализира международната корабна транспортна индустрия, която е организирана в три основни алианса: Ocean Alliance (CMA, CGM, COSCO, OOC, Evergreen); The Alliance (ONE, Hapag-Lloyd и Yang Ming) и 2M (Maersk Line и MSC), които покриват между 80% и 90% от международните търговски водни канали, пише freshplaza.com.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама