Връщайки се 25 години назад, когато за първи път заговорихме за пристанищна реформа, се появи моделът за разделяне на собствеността от оперирането, заяви зам.-министърът на транспорта и съобщенията Ангел Забуртов
Най-мащабният проект в пристанищната инфраструктура превръща порт Бургас в ключова точка между Централна Европа към Средна Азия, Близкия Изток и Средиземноморието. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Ангел Забуртов по време на церемонията по завършването на проект REBIRTH28, свързан с изграждането на ново дълбоководно корабно място на терминал „Бургас Запад“.
„Връщайки се 25 години назад, когато за първи път заговорихме за пристанищна реформа, се появи моделът за разделяне на собствеността от оперирането. Идеята срещна както поддръжници, така и скептици, които отричаха възможността да се реализира. Към днешна дата можем да видим, че пътят е бил правилен. С публично-частното партньорство, с проекта, който откриваме, имаме частна инвестиция, подкрепена с европейско финансиране, заедно с инвестиция от страна на държавата, представлявана от ДППИ, която осигури необходимите дълбочини от 15.5 метра за постигане на проектните цели“, заяви Забуртов.
По думите му основния мотив за насърчаването на този тип партньорство е, че всички инвестиции, които реализират концесионерите в обектите от национално значение в последствие остават собственост на държавата.