НАП провери над 1000 търговски обекта в зимните ни курорти

Мариана Климентиева
Мариана Климентиева
3 Минути

 Служителите на „Фискален контрол“ са установили, че общо 350 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово не са отчитали приходите си коректно

От 3 януари, когато стартира зимната контролна кампания, до момента, НАП провери над 1000 търговски обекта, като контролните действия в планинските ни курорти ще продължат до края на сезона.

Служителите на „Фискален контрол“ са установили, че общо 350 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово не са отчитали приходите си коректно. Нарушенията, които са разкрили фискалните инспектори, са: неиздаване на касови бележки, разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата, документи за продажба, неотговарящи на изискванията, както и погрешно начисляване на ДДС, което за ресторантьорите от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години.

Заради констатираните нарушения, на 332 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, 36 предстои да бъдат санкционирани, а 44 от проверените търговски обекта подлежат на запечатване.

В рамките на контролната кампания данъчните инспектори са извършили т.нар. „явно наблюдение“, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на няколко дни са присъствали в заведението или хотела. Така фискалните контрольори са проследили  постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди.

В проверките се е включил и “таен клиент”, чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби.

В 176 от ресторантите проверяващите са констатирали  некоректно отчитане на ДДС от 9% вместо 20%.  В 49 от проверените търговски обекти на клиентите не е издадена касова бележка. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, което е основание за налагане на санкция, включително „запечатване на обект“. В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: [email protected].

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Мариана Климентиева е магистър по „Журналистика“ в Софийски университет "Климент Охридски". Кариерата ѝ започва през 2004 г. Работила е за водещи печатни и онлайн издания, сред които в."Телеграф", в."Монитор", stolica.bg, economic.bg. Специализира в ресори като земеделие, икономика и актуални новини, като се стреми винаги да поднася задълбочена и обективна информация. В Аgrozona приоритет са й теми, свързани със съвременните тенденции в земеделието, устойчиво развитие, иновации в аграрните технологии и европейски политики за селските райони.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама