Поне 6 договора за популяризиране на вина ще гарантират успеха на мярката

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Договориране на поне 6 проекта по мярката „Популяризиране в трети държави” за целия програмен период от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор в България за периода 2019-2023 година, е една от заложените цели в ревизията 1.2 на програмата, която оповести Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Това ще е пътят, по който ще се повиши разпознаваемостта и престижа на българските вина със и без защитено наименование за произход (ЗНП)/защитено географско указание (ЗГУ),  включително и на вина, произведени по метода на биологично производство, допълват експертите. Това от своя страна ще позволи разширяването на пазарните позиции на българските вина. В стойностно изражение мярката цели поне 10% ръст на изнасяното вино за трети страни, както и също толкова увеличение в приходите от продажбата му.

Сред целите на мярката е осигуряване на поне 1 нов бенефициер, който досега не е получавал подпомагане, както и на най-малко 3 нови страни, които да бъдат обхванати в програмния период. За целеви трети страни са определени: Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

Мярката „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г. бе с отворен първи прием за 2020 г от 17 февруари до 6 март т.г. Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, родните търговци получават още 30% национално съфинансиране.

Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв. по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

Ревизията на Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор обхваща и останалите мерки по програмата – “Инвестиции в предприятия”, „Застраховане на реколтата“, „Събиране на реколтата на зелено” и „Преструктуриране и конверсия на лозя”. Подробности за тях можете да научите на сайта agrozona.bg и в списание „Агрозона”.

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама