Америка инвестира над $7 млн. за да рекламира безопасността на ГМО културите

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

Американската агенция по храните и лекарствата FDA, Агенцията за опазване на околната среда и Министерството на земеделието на САЩ започнаха инициатива за обучение на потребителите относно ГМО културите. Проекта е на стойност 7,5 милиона долара.

Целта на усилието, наречено Feed Your Mind, е да отговори на най-често срещаните въпроси, които потребителите имат относно ГМО, включително как те се регулират и дали са безопасни за здравето.

По-малко от дузина генетично модифицирани култури се отглеждат в Съединените щати, но те често съставляват огромна част от отглежданите култури. Повече от 90% от засадените през 2018 г. соя, царевица и захарно цвекло бяха генетично модифицирани.

„Генетичното инженерство създаде нови растения, които са устойчиви на насекоми и болести, доведоха до продукти с подобрени хранителни профили, както и някои продукти, които не покафеняват толкова лесно“, казва Стивън М. Хан, мениджър на FDA.

Образователен видеоклип от FDA посочва, че генетично модифицираната соя има по-здрави масла, които могат да се използват за заместване на такива, съдържащи трансмазнини. Други материали подчертават как намалените натъртвания и покафеняване могат да помогнат в борбата с хранителните отпадъци.

Потребителите обаче остават несигурни. Опасенията, че ГМО са нездравословни и вредни, са широко разпространени. Броят на купувачите, които избягват ГМО, се е утроил през последното десетилетие, според The ​​Hartman Group.

Проучване, публикувано миналата година в Nature Human Behavior, установи, че повече от 90% от участниците са имали някакво противопоставяне на ГМО храните. Освен това потребителите, които са най-силно противопоставени на ГМО храни, смятат, че са по-добре запознати по темата в сравнение с останалите участници, въпреки че са получили по-нисък резултат от действителния тест на знанията.

„Докато храните от генно-инженерни растения са достъпни за потребителите от началото на 90-те години на миналия век и са често срещана част от днешното снабдяване с храни, има много погрешни схващания за тях“, казва Хан. „Тази инициатива има за цел да помогне на хората да разберат по-добре какво представляват тези продукти и как се правят.“

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама