Винено-културните дестинации вече са на един клик разстояние от туристите

Паулина Йоргова
Паулина Йоргова
2 Минути

Регионите са достъпни на сайта на Министерството на туризма

Интерактивна карта на 12-те винено-културни дестинации вече дава възможност с един клик да се получава информация за туристическите атракции в търсения регион, за типични кулинарни специалитети и виното, характерни за даден край. Включено е и описание на туристическите забележителности в дестинацията, всяка е отбелязана с точното си географско местоположение. Това може да помогне на туристите по-лесно да намерят тези обекти, които искат да посетят. Информацията е достъпна на сайта на Министерството на туризма. Дестинациите са дигитализирани по проект „Сподели България“, който се реализира съвместно от туристическото ведомство и Министерството на земеделието, храните и горите.

Освен в интерактивна карта проектът е включен и в платформата iLoveBurgaria. През нея може информацията да се споделя от всички потребители на Вайбър, чрез Chat Extension.

Винено-кулинарните дестинации са избрани да бъдат 12, за да отговарят на броя на месеците в годината. Те включват 55 общини, на територията на цялата страна, близо 120 туристически забележителности и характерните за всеки регион вино и кулинария, над 80 характерни храни и 12 традиционни вина.

Очаква се в резултат на проекта да се насърчат пътуванията във вътрешността на страната, както и да се популяризират някои по-малко познати туристически обекти и атракции. Дигитализацията ще допринесе за повишаване на разпознаваемостта на регионите, ще има положителен ефект върху развитието на редица общини както в областта на туризма, така и за разрастването на местната икономика като цяло. Очакваме инициативата да насърчи и посещенията на курортите ни в крилата на сезоните и утвърждаване на България като дестинация за четири сезона.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Паулина Йоргова е завършила икономика на аграрното производство в УНСС и вече повече от 20 години пише за бизнес и финанси, като селското стопанство винаги е било нейния любим ресор. Интересът към тази тематика е основната причина да стане част от екипа на „Агрозона“, където работи като главен редактор от април 2016 година. Развитието на българските села и животът на хората в тях са част от темите, които са свързани с личните и професионалните и интереси. Мечтае някой ден да се завърне към корените си в Добруджа и да работи за добруването на родния си край.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама